2

μεγάλα έργα

Το ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
γίνεται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Με την υλοποίηση του σχεδιασμού μας, το 2023 θα παραδοθεί στην πόλη της Θεσσαλονίκης ολοκληρωμένο ένα έργο που έχει περάσει από χίλια κύματα και οι πολίτες το προσδοκούν τόσα χρόνια. Τρέχουμε, λοιπόν, για να κερδίσουμε τον χρόνο που έκλεψαν από την πόλη οι προσφυγές εναντίον του έργου -που έγιναν από μειοψηφίες και κάποιοι προσπάθησαν να τις εκμεταλλευτούν για τους δικούς τους σκοπούς.

Photo by Pygmalion Karatzas

 Ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη

  • Μήκος γραμμής 9,6 χλμ, 13 σύγχρονοι σταθμοί και ένα αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας.
  • 18 υπέρ-αυτόματοι driverless συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι.
  • Συστήματα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες κάθε σταθμού, για καλύτερη εξυπηρέτηση και απόλυτη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
  • Στην πρώτη φάση λειτουργίας του θα εξυπηρετεί 313.000 επιβάτες ημερησίως.
  • Με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.
 

Το έργο έχει μπει στην τελική ευθεία

  • Οι κατασκευαστικές εργασίες της βασικής γραμμής έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 87%.
  • Έχουμε ξεκινήσει εντατικά τις δοκιμές σε συρμούς και συστήματα.
  • Μεγάλη πρόοδος υπάρχει και στην εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.
  • Έχει ολοκληρωθεί η προμήθεια 18 συρμών και σύντομα υπογράφεται η σύμβαση για άλλους 15.
  • Έτσι, οι Θεσσαλονικείς βλέπουν τη θεαματική πρόοδο του έργου ακόμα και στην επιφάνεια της πόλης, με τους δρόμους και τους χώρους που επιτέλους ελευθερώνονται μετά από πολλά χρόνια.

Δώσαμε λύση στο πρόβλημα του σταθμού Βενιζέλου

  • Για να πετύχουμε αυτό που θέλουν οι πολίτες: Και μετρό και αρχαία.
  • Με το μικρότερο δυνατό κόστος, στον συντομότερο δυνατό χρόνο.
  • Τα έργα επιτέλους προχωρούν. Ολοκληρώθηκε η απόσπαση των αρχαιοτήτων, ώστε να φυλαχθούν και στη συνέχεια να επανατοποθετηθούν.
  • Ξεκίνησε η εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων αντιστήριξης του σταθμού και το κατασκευαστικό έργο στο κεντρικό τμήμα του σταθμού.

Ναι στα αρχαία, όχι στους «μύθους»

  • Χρησιμοποιούμε μεθοδολογία που έχει ακολουθηθεί στο Μετρό στην Αθήνα και σε πολλά σημαντικά Μετρό στην Ευρώπη.
  • Τη μόνη που εξασφαλίζει προστασία των αρχαιολογικών ευρημάτων. 
  • Ο πιο κεντρικός σταθμός, θα είναι ταυτόχρονα ένα «ανοιχτό μουσείο».
  • Συνολικά, τα έργα του Μετρό συνιστούν και τη μεγαλύτερη αρχαιολογική ανασκαφή που έγινε ποτέ στην πόλη! Έχουν ήδη αναδείξει 300.000 ευρήματα.

Για πρώτη φορά, όλοι ενωμένοι

  • Μετά από εκτενή ανοιχτό διάλογο, πετύχαμε τη μεγαλύτερη δυνατή σύμπνοια.
  • Κυβέρνηση, Δήμος, Περιφέρεια, Αττικό Μετρό, τοπική κοινωνία, οι μεγαλύτεροι επιστημονικοί και επαγγελματικοί σύλλογοι της πόλης και βέβαια το Συμβούλιο της Επικρατείας και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, όλοι συμφωνούν στη λύση που εφαρμόζουμε.

Προχωράμε και τις επεκτάσεις

  • Η υλοποίηση της επέκτασης προς Καλαμαριά έχει φτάσει σε ποσοστό 85% στα έργα πολιτικού Μηχανικού.
  • Μελετήσαμε, δημοπρατήσαμε και υπογράψαμε συμβάσεις για όλα τα Η/Μ συστήματα, οι οποίες και εξελίσσονται. Σημειωτέον ότι όταν αναλάβαμε δεν βρήκαμε κανένα Η/Μ σύστημα -όχι δημοπρατημένο αλλά ούτε καν “μελετημένο”.
  • Τον Δεκέμβριο του 2021 δημοπρατήθηκε και η προμήθεια επιπλέον τραίνων της επέκτασης προς Καλαμαριά.
  • Βρίσκονται σε εξέλιξη τα Τοπογραφικά και οι Γεωτεχνικές έρευνες για την επέκταση προς το Αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Προετοιμάζουμε τον φορέα λειτουργίας του Μετρό

  • Με διαγωνιστική διαδικασία κατά τα πρότυπα των σύγχρονων ευρωπαϊκών συστημάτων Μετρό χωρίς οδηγούς.
  • Για πρώτη φορά ιδρύεται Ιδιωτικός Φορέας Λειτουργίας του Μετρό μέσω διαγωνισμού ΣΔΙΤ -αναμένεται να γνωρίζουμε τον προσωρινό ανάδοχο εντός του Α’ τριμήνου του 2023.

Photo by Pygmalion Karatzas

Photo by Pygmalion Karatzas

FLYOVER, η υπερσύγχρονη Περιφερειακή
που αλλάζει την πόλη

Η νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, είναι ένα έργο-ανάσα που θα βελτιώσει την καθημερινή ζωή χιλιάδων πολιτών. Ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που εξασφαλίζει οριστική λύση στο πρόβλημα της πόλης.

Ένα πρωτοποριακό έργο, μοναδικό στην Ελλάδα

  • Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, στο σύνολό του. 

  • Δημιουργία ενός εντελώς νέου, εναέριου αυτοκινητοδρόμου. Ένας δρόμος πάνω από τον δρόμο. Η μεγαλύτερη εναέρια οδός στην Ελλάδα.

  • Ένα τεχνολογικό αξιοθέατο: 13,5 χιλιόμετρα έργου, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.

Ρεαλιστικό σχέδιο για να γίνει το flyover γρήγορα πραγματικότητα

  • Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 373 εκατομμύρια ευρώ.
  • Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, δηλαδή με σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
  • Καθ’ όλη τη διάρκεια της κατασκευής του θα απασχολήσει περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους και βέβαια θα δώσει δουλειά σε δεκάδες άλλα επαγγέλματα.
  • Εντός του Φθινοπώρου του 2022 θα υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο και θα ξεκινήσει η τετραετής κατασκευαστική περίοδος για το έργο.

Τι προσφέρει στους Θεσσαλονικείς, τι αλλάζει στην πόλη

  • Κυκλοφοριακή επάρκεια στον περιφερειακό και στους κόμβους του. 
  • Τέλος στη συμφόρηση της Περιφερειακής Οδού. Εκτροπή του 25%-35% της κυκλοφορίας στο υπερυψωμένο επίπεδο. 
  • Πιο γρήγορες μετακινήσεις. Μείωση σε όλη την εσωτερική περιφερειακή.
  • Επιτέλους ασφάλεια. Το μεγαλύτερο κέρδος, οι ανθρώπινες ζωές.
  • Σταθεροί χρόνοι μετακίνησης, λόγω της μείωσης των απρόβλεπτων συμβάντων. 
  • Απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Κυριολεκτικά ελάχιστο περιβαλλοντικό κόστος. 
  • Πολύ λιγότερη ρύπανση. Μείωση αέριων ρύπων σε όλη τη Θεσσαλονίκη.
  • Οικονομία για τους οδηγούς. Μείωση λειτουργικού κόστους των οχημάτων.
  • Πολύ πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη. Από την Ευκαρπία ως την Καλαμαριά.
  • Γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς τους πιο κρίσιμους προορισμούς: ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική.
  • Αλλά και πολύ πιο εύκολη πρόσβαση στη Θεσσαλονίκη από τις γειτονικές πόλεις. Όπως τις Σέρρες, τα Γιαννιτσά, το Κιλκίς, την Κατερίνη. 

Το Μετρό της Αθήνας επεκτείνεται και μεγαλώνει ξανά

Το Μετρό είναι το σημαντικότερο συγκοινωνιακό μέσο της Αθήνας, εκτείνεται σε 63 χιλιόμετρα γραμμής και έχει 43 σταθμούς. Όμως συνεχίζει να επεκτείνεται και να καλύπτει όλο και περισσότερες περιοχές της πρωτεύουσας. Και το κυριότερο, η Αττικό Μετρό μετά από χρόνια πιάνει ξανά δουλειά στο κέντρο της πόλης, με το εμβληματικό και πολυαναμενόμενο έργο της νέας Γραμμής 4. Της πρώτης νέας Γραμμής που ξεκίνησε να κατασκευάζεται στην Αθήνα, μετά από 28 χρόνια.

Νέα Γραμμή 4

Η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, είναι το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια. Το συμβατικό του τίμημα ανέρχεται στο 1,2 δισ. ευρώ + ΦΠΑ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Σε μια τόσο κρίσιμη συγκυρία, δίνει στην οικονομία μας ώθηση για ανάπτυξη.
Καταφέραμε να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσουν οι εργασίες. Επίσης, έχει υπογραφεί η σύμβαση και για τις πρόδρομες εργασίες, που εκτελούνται με σημαντική πρόοδο.

Ήδη οι πολίτες βλέπουν εγκατεστημένα εργοτάξια και στις αρχές του 2023 ξεκινά τη διαδρομή του ο πρώτος μετροπόντικας.
Όταν το έργο ολοκληρωθεί, σε περίπου 8 χρόνια, θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο Λεκανοπέδιο. Διευκολύνει την πρόσβαση σε σημαντικά κτήρια όπως Δικαστήρια, Νοσοκομεία και Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ενώ αναμένεται να αποσυμφορήσει κεντρικούς σταθμούς –όπως το Σύνταγμα– από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού. Θα έχουμε μια υπερσύγχρονη, ασφαλή γραμμή, με υπεραυτόματα συστήματα. Ένα έργο νέας γενιάς, σύγχρονο και φιλοπεριβαλλοντικό.

Το έργο της Γραμμής 4 χαρακτηρίζεται από μια σειρά από καινοτομίες:

  • Σύγχρονοι συρμοί, χωρίς οδηγό.
  • Κατασκευασμένοι από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, σχεδόν πλήρως ανακυκλώσιμα.
  • Τεχνολογικά εξελιγμένο σύστημα σηματοδότησης & ελέγχου συρμών.
  • Σύστημα αυτοματοποιημένης λειτουργίας θυρών σε συρμούς & αποβάθρες για την ασφάλεια των επιβατών.
  • Ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση (φρενάρισμα) των συρμών.
  • Κατασκευή του έργου με εφαρμογή τεχνολογίας ολοκληρωμένης ψηφιακής αναπαράστασης Building Information Modelling (BIM), για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Για εξοικονόμηση πόρων και χρόνου.

Γραμμή 4 σημαίνει κάθε μέρα:

  • 340.000 επιβάτες
  • 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο
  • 1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας
  • 318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
  • 2.000 επιπλέον δέντρα και πάνω από 1.300 μεταφυτεύσεις, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων
Το A’ Τμήμα της Γραμμής 4, θα έχει μήκος 12,8 χιλιόμετρα, θα εκτείνεται κατά μήκος 4 Δήμων και θα περιλαμβάνει 15 σταθμούς:

Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.

Επέκταση προς Πειραιά: παραδόθηκαν 3 σταθμοί και ακολουθούν άλλοι 3

Το καλοκαίρι του 2020 παραδώσαμε τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. Ενώ οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο παραδίδονται αυτό το φθινόπωρο.
Έτσι θα συνδέεται πλέον το μεγαλύτερο Λιμάνι με το μεγαλύτερο Αεροδρόμιο της χώρας και θα γίνει πράξη η εφαρμογή των «συνδυασμένων μεταφορών» στο Λεκανοπέδιο.
Βέβαια, η μέχρι σήμερα πρόοδος του έργου, δεν ήταν χωρίς εμπόδια. Είχαμε να ξεπεράσουμε σημαντικές δυσκολίες, τόσο στο κατασκευαστικό κομμάτι όσο και στο κομμάτι της διασύνδεσης με το κεντρικό σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι εργασίες όχι μόνο δεν διακόπηκαν από την συγκυρία της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά αντιθέτως συνεχίστηκαν εντατικά, με την αυστηρή βέβαια τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας.
Οι 3 νέοι υπερσύγχρονοι σταθμοί, εδώ και δύο χρόνια έχουν αλλάξει την καθημερινότητα των πυκνοκατοικημένων περιοχών που εξυπηρετούν. Με την επικείμενη ολοκλήρωση και των άλλων 3 νέων σταθμών, υπολογίζεται ότι ο ημερήσιος αντίκτυπος στην ποιότητα ζωής θα γίνει ακόμα πιο εντυπωσιακός:

  • 132.000 νέοι καθημερινοί επιβάτες.
  • 23.000 λιγότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα στους δρόμους.
  • 68 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα λιγότεροι στην ατμόσφαιρα.

Συνεχίζουμε, προετοιμάζοντας και νέες επεκτάσεις:

  • Στη Γραμμή 1 υπόγειες επεκτάσεις μετά το σταθμό Θησείο προς Καλλιθέα και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, αλλά και μετά το σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν.Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του Μετρό με την Εθνική Οδό.
  • Στη Γραμμή 2, από το Ίλιον προς Αχαρνές, αλλά και από το Ελληνικό προς τη Γλυφάδα.
  • Και στη Γραμμή 4, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας προς τα βόρεια προάστια και το ΟΑΚΑ, από Άλσος Βεϊκου προς Πετρούπολη και από Ευαγγελισμό προς Υμηττό.

Επέκταση ΤΡΑΜ προς Πειραιά

Παράλληλα, οι υποδομές μεταφορών και οι επιλογές των πολιτών ενισχύονται και με τη δυτική επέκταση του Τραμ προς Πειραιά. Ξεκίνησε τη λειτουργία της στις 15/12/2021, με 25 νέους υπερσύχρονους συρμούς, προσφέροντας μία νέα εμπειρία μετακίνησης.

Σιδηροδρομικά έργα που αλλάζουν τη χώρα

Η χώρα μας πλέον διαθέτει ένα οδικό δίκτυο εφάμιλλο με αυτό των αναπτυγμένων χωρών της Ευρώπης, που χρειάζεται ακόμα μόνο λίγες συγκεκριμένες προσθήκες. Από την άλλη, όμως, το αντίστοιχο σιδηροδρομικό μας δίκτυο υστερεί σημαντικά. Και επιπλέον, λόγω της γεωμορφίας της χώρας μας, τα σιδηροδρομικά έργα είναι δύσκολα και σε ορισμένες περιπτώσεις εξαιρετικά περίπλοκα.

Όμως η ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει. Γι’ αυτό και είναι η ώρα πλέον η νέα γενιά των «μεγάλων έργων» να συμπεριλάβει και τα σιδηροδρομικά έργα.
Έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα. Ύψους πάνω από 4 δισ. ευρώ. Όταν ολοκληρωθεί θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα. Επιτέλους μπαίνουμε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης!
  • Προχωράμε στη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με 6 μεγάλα μας λιμάνια: Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λαύριο, Ραφήνα, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη.
  • Αναβαθμίζουμε το υφιστάμενο δίκτυο και εγκαθιστούμε συστήματα ηλεκτροκίνησης σηματοδότησης & τηλεπικοινωνιών, με έργα συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 800 εκ. €.
  • Αποφασίσαμε την οριστική λύση για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με το Ρίο –με υπογειοποίηση στο σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας.
  • Ολοκληρώσαμε τις εργασίες και δώσαμε σε λειτουργία τη σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο (Ροδοδάφνη). Έτσι καταφέραμε και να διασφαλίσουμε τα κοινοτικά κονδύλια που έχουν απορροφηθεί για το έργο.
  • Προχωρούν τα έργα για την εγκατάσταση ειδικών σιδηροδρομικών συστημάτων (Σηματοδότηση, ETCS κλπ.) στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, με απώτερο στόχο τη διασφάλιση της μείωσης της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 15 λεπτά.
  • Συμβασιοποιήθηκαν και βρίσκονται σε φάση κατασκευής σημαντικά έργα όπως:
    • Κατασκευή Σιδηροδρομικής Στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας, προϋπολογισμού 1,8 εκατ.€. 
    • Μονή Σιδηροδρομική Γραμμή Λάρισα – Βόλος, προϋπολογισμού 82,9 εκατ.€. 
    • Εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης καθώς και ETCS-LEVEL I στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης, προϋπολογισμού 56,7 εκατ.€. 
    • Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη προϋπολογισμού 84 εκ. € 
    • Β’ φάση ανάπτυξης του Σταθμού Αθηνών προϋπολογισμού 42,1 εκ.€ 
  • Σε φάση υπογραφής σύμβασης βρίσκονται τα έργα:
    • Κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτίρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλων χώρος) επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού 175 εκατ.€.
    • Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων, προϋπολογισμού 72,8 εκ 
  • Παράλληλα, δημοπρατήσαμε 6 νέα μεγάλα και πολύπλοκα έργα τον Δεκέμβριο του 2021 με το σύγχρονο εργαλείο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Η Σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή, η Γραμμή Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες, η σιδηροδρομική γραμμή Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, η γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και οι δύο επεκτάσεις του Προαστιακού για τη σύνδεση του αεροδρομίου με τα λιμάνια Ραφήνας και Λαυρίου έχουν προχωρήσει ήδη στη Β.Ι φάση.
  • Σε τροχιά υλοποίησης έχουν ήδη μπει και ο Προαστιακός της Δυτικής Αττικής καθώς και η ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής της βόρειας Ελλάδος, η οποία θα πραγματοποιηθεί με τη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

Ο ελληνικός σιδηρόδρομος αλλάζει

  • Υπογράψαμε Συμβατική Συμφωνία για παροχή Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train), η οποία κυρώθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, με συνολικό άμεσο και έμμεσο όφελος για την Ελληνική Οικονομία κοντά στα 2 δισ. €, μέσω της οποίας:
    • έχουμε βελτιωμένη δρομολογιακή πολιτική
      εφαρμόζεται μηχανισμός παρακολούθησης για την ορθή εκτέλεση των δρομολογίων
    • επιβάλλονται ρήτρες σε περίπτωση μη εκτέλεσης δρομολογίων
    • επιστρέφονται μέσω των επενδύσεων και των μισθωμάτων σε ΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ τα 453 εκατ. ευρώ από τα 500 εκατ. ευρώ που θα έχει πληρωθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
    • εξασφαλίζονται νέες επενδύσεις, όπως:
      • 5 τρένα τύπου ΕΤR470
      • Συστήματα ΙΤ
      • Μίσθωση 10 νέων τρένων υδρογόνου
      • Μίσθωση 10 νέων τρένων ηλεκτροκίνησης
      • Αναβάθμιση 15 υφιστάμενων τρένων
  • Ήδη από τις 15 Μαΐου ξεκίνησαν τα δρομολόγια των νέων τρένων τύπου ΕΤR470 («λευκό βέλος») τα οποία βελτιώνουν σημαντικά τη διασύνδεση Αθήνας- Θεσσαλονίκης και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
  • Επιπλέον για το έτος 2022 δεσμευτήκαν από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) του Υπουργείου 25εκ€ για εργασίες συντήρησης και ανακαίνισης των υφιστάμενων σιδηροδρομικών υποδομών.
  • Προχωρούμε άμεσα στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, όπου προβλέπεται:
    • Πλήρης εφαρμογή έξυπνου εισιτηρίου (εφαρμογές και εξοπλισμός).
    • Τηλεματική για την πληροφόρηση του κοινού (εφαρμογές και εξοπλισμός).
    • Υποδομή τηλεπικοινωνιακού δικτύου για γρήγορο Internet στο επιβατικό κοινό.
    • Πληροφορικά συστήματα και εφαρμογές.

Τα σιδηροδρομικά έργα σημαίνουν:

Ασφάλεια. Ανάπτυξη. Ταχύτητα.
Σεβασμός στο περιβάλλον. Πρόοδος. Ποιότητα ζωής.

Μεγάλα έργα βάζουν
την Κρήτη σε μια νέα εποχή

Ας σκεφτούμε την Κρήτη μετά από μερικά χρόνια. Με έναν υπερσύγχρονο, ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Ένα αεροδρόμιο αντάξιο της φήμης της σε όλο τον κόσμο. Αλλά και με μια σειρά από έργα που θα προστατεύουν το περιβάλλον και θα διευκολύνουν την καθημερινότητα όλων. Ας σκεφτούμε την τεράστια ώθηση που μπορεί να πάρει το νησί με αυτά τα έργα. Για την ανάπτυξη. Τον τουρισμό. Την ποιότητα ζωής. Μετά από πολλά χρόνια υποσχέσεων χωρίς αντίκρισμα, αυτόν τον τόπο οφείλουμε να παραδώσουμε στους ανθρώπους της Κρήτης. Και αυτό θα κάνουμε. Στο σχέδιό μας για την Κρήτη, κεντρική θέση έχουν 2 μεγάλα έργα.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

Ο ΒΟΑΚ, από μια απλή μολυβιά στο χάρτη χωρίς μελετητική ωριμότητα, χάραξη και χρηματοδότηση, έχει πλέον προσωρινούς αναδόχους σε μεγάλο μέρος του και μέσα στη χρονιά θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια. 

Είναι ένας αυτοκινητόδρομος που όταν ολοκληρωθεί, θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία. Συνολικού μήκους 294 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια.

Αποτελεί και ένα προσωπικό στοίχημα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Γιατί είναι ένα έργο που υπηρετεί απολύτως δύο σπουδαίους στόχους που έχει θέσει: Ανάπτυξη και οδική ασφάλεια. Γι’ αυτό και –ενώ το έργο συζητιόταν επί χρόνια χωρίς τίποτα ουσιαστικό να έχει γίνει- με εντατική δουλειά τα τελευταία 3 χρόνια, καταφέραμε να κάνουμε άλματα και του εξασφαλίσαμε τα «3 Χ» που είναι αναγκαία για κάθε οδικό έργο: χρηματοδότηση, χάραξη, χρονοδιάγραμμα.

Και πιο συγκεκριμένα:

  • Υπεγράφη η σύμβαση για το Δημόσιο έργο Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, π/υ 186 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Εντός του φθινοπώρου θα έχουμε εργοτάξια.
  • Υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη (ΣΔΙΤ) και μέχρι τέλος του έτους αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση του έργου και να ξεκινήσει η τετραετής περίοδος κατασκευής του έργου.
  • Εκδόθηκε η ΜΠΕ για το έργο της Παραχώρησης, Χανιά-Ηράκλειο, και άμεσα θα ξεκινήσει η Β’ φάση του Διαγωνισμού.
  • Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.
  • Μελετάται ήδη το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά που αποτελεί προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης και τα τμήματα ανατολικότερα του Αγίου Νικολάου.
  • Ως τότε προχωρούμε σε παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στο υπάρχον δίκτυο.

Τι προσφέρει ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη:

  • Οδική ασφάλεια

  • Ταχύτητα στις μετακινήσεις

  • Τοπική ανάπτυξη

  • Ενίσχυση του τουρισμού

    Διευκόλυνση του εμπορίου και μείωση του κόστους του

  • Θέσεις εργασίας

  • Προστασία του περιβάλλοντος

Νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι 

  • Το μεγαλύτερο έργο αεροδρομίου στη χώρα μας.
  • Ξεμπλοκάραμε την έναρξη του έργου.
  • Υπογράψαμε δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
  • Μια επένδυση με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα, κατασκευαστικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατομμύρια Ευρώ, εκ των οποίων το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει τα 180.
  • Το έχουμε βάλει μπρος και συνεχίζουμε την κατασκευή του. Ήδη στο έργο το συνολικό ποσοστό εργασιών ανέρχεται στο 15 %.

Πάτρα-Πύργος: Ξεκινήσαμε την κατασκευή του έργου

Το αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δημοπράτησε το Πάτρα-Πύργος τον Οκτώβριο του 2014, με εξασφαλισμένο προϋπολογισμό 443 εκατομμύρια ευρώ. Αν η διαδικασία αυτή είχε προχωρήσει κανονικά, τότε το έργο θα ήταν έτοιμο από το 2019… Όμως, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε άλλη άποψη: Ακύρωσε τον διαγωνισμό. Έσπασε το έργο σε 8 κομμάτια. Και καθυστέρησε σχεδόν 3 χρόνια να το επαναδημοπρατήσει. Το έργο κινδύνευε να μην γίνει ποτέ. Σήμερα, έπειτα από μεθοδική δουλειά, επίπονες διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. και με τη νέα σύμβαση παραχώρησης που πετύχαμε, έχουμε τρία εργοτάξια που εργάζονται νυχθημερόν για να παραδοθεί το έργο το 2025.

Το έργο σώθηκε με 4 κινήσεις

  1. Βάλαμε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια.
  2. Εξασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση του έργου.
  3. Ήρθαμε σε συμφωνία με τον παραχωρησιούχο για ένταξη του έργου στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Με τον τρόπο αυτό, εξασφαλίζεται η ολοκλήρωση του έργου, χωρίς να στοιχίσει ούτε ευρώ περισσότερο από όσο προβλεπόταν στις 8 εργολαβίες. Και ο παραχωρησιούχος – με το ίδιο οικονομικό τίμημα – θα αναλάβει τη συντήρηση και τη λειτουργία του οδικού άξονα.
4.Επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο και έχουν δίκιο. Για το ενδιάμεσο διάστημα, και με δεδομένη την κρισιμότητα του έργου και την κακή κατάσταση σε πολλά σημεία του υπάρχοντος οδικού δικτύου, προχωράμε σε στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφαλείας, ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Ε65: Ο αυτοκινητόδρομος
Κεντρικής Ελλάδας ολοκληρώνεται

Ο Ε65 ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με Σύμβαση Παραχώρησης το 2007 –από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή με Υπουργό τον Γιώργο Σουφλιά. Σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος 181 χιλιομέτρων, που ενώνει (στο ύψος της Λαμίας) την υφιστάμενη Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό.

Στη συνέχεια, όμως, σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, το Ξυνιάδα – Τρίκαλα.

Τι παραλάβαμε εμείς στον Ε65; Το Νότιο Τμήμα προχωρούσε με αργούς ρυθμούς, ενώ το Βόρειο Τμήμα παρέμενε επί χρόνια μπλοκαρισμένο, μπλεγμένο σε σύνθετα προβλήματα.
Σήμερα, στο Νότιο Τμήμα προχωράμε με ρυθμό κατά 50% ταχύτερο κι έτσι το έργο είναι κατασκευασμένο σε ποσοστό μεγαλύτερο του 85%.

Το Βόρειο Τμήμα, πέρασε μια μακρά περίοδο –σχεδόν 10 χρόνια- προβλημάτων κι αβεβαιότητας. Καταφέραμε να το ξεμπλοκάρουμε και φτάσαμε έως την υπογραφή της σύμβασης, ώστε να μπορεί επιτέλους να ξεκινήσει. Σήμερα, η πρόοδος του έργου ξεπερνά το 10%.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 είναι ένα έργο που θα προσφέρει γρήγορη, οικονομική και το κυριότερο ασφαλή μετάβαση σε περιοχές που για δεκαετίες παραμένουν αποκλεισμένες. Θα στηρίξει ουσιαστικά την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής:

  • βελτιώνοντας το επιχειρηματικό περιβάλλον, 
  • δίνοντας ώθηση στο εμπόριο και νέες προοπτικές στην αγροτική ανάπτυξη,
  • κι εξασφαλίζοντας πολύ καλύτερη πρόσβαση στους γειτονικούς τουριστικούς προορισμούς.

Νότιο Τμήμα

Παραδόθηκαν ήδη τα πρώτα 14χλμ και οι εργασίες προχωρούν γρήγορα, ώστε να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε το έργο το 2023. 

Βόρειο Τμήμα

Παράλληλα, εργαστήκαμε σκληρά και σε συνεχή επαφή και διαβούλευση με τις αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και καταφέραμε να συμβασιοποιήσουμε και το Βόρειο Τμήμα του Ε65, ώστε να ολοκληρωθεί ο άξονας στο σύνολό του.

Η ολοκλήρωση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος θα φέρει μια νέα αναπτυξιακή δυναμική στον κορμό της χώρας, ενώνοντας ουσιαστικά την Ανατολή με την Δύση. Οι οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία θα αναμορφωθούν και πολλές περιοχές της ΒΔ Ελλάδας θα συνδεθούν φθηνότερα και ασφαλέστερα με την Αθήνα κι άλλα αστικά κέντρα.

Συγκεκριμένα:

  • το λιμάνι της Ηγουμενίτσας – που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη – θα συνδέεται με το λιμάνι του Βόλου και η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα,

  • το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά,

  • σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο, το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμοι γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια,

  • η διαδρομή Αθήνα – Γρεβενά θα διεξάγεται σε 4 ώρες, Αθήνα – Καστοριά και Αθήνα – Κοζάνη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά, φέρνοντας πολύ πιο κοντά στη Νότια Ελλάδα τις περιοχές της Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας.

Άκτιο – Αμβρακία:
Άλλο ένα εμβληματικό έργο
που παραλάβαμε τελματωμένο
και γίνεται πραγματικότητα

Ένα έργο που η Αιτωλοακαρνανία, η Ήπειρος, η Λευκάδα, η Δυτική Ελλάδα, το περίμεναν χρόνια ολόκληρα. Ξεκίνησε το 2010 με προϋπολογισμό 142 εκατ. ευρώ. Αντιμετώπισε μια σειρά από τεράστια προβλήματα και από τις 4 εργολαβίες, η μία προχώρησε αποδίδοντας στην κυκλοφορία μόνο τα 15 από τα 45 χιλιόμετρα. Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για την ολοκλήρωση του έργου, αλλά και αυτός ο διαγωνισμός κόλλησε. Αυτή είναι η κατάσταση που μας παραδόθηκε τον Ιούλιο του 2019, ένα έργο σταματημένο.

Εργαστήκαμε σκληρά και συστηματικά. Πέσαμε πάνω από τα προβλήματα. Με την καίρια παρέμβαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, λύθηκε και αυτός ο γρίφος. Σώθηκε ένα έργο που όχι μόνο ήταν καταδικασμένο να μην γίνει ποτέ, αλλά κινδυνεύαμε και με δημοσιονομική διόρθωση. Θα ερχόταν δηλαδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μας ζητήσει πίσω το σύνολο της δικής της συμμετοχής. 
Πήραμε ένα έργο μπλοκαρισμένο, τελματωμένο, που το είχαν όλοι ξεγραμμένο… Και μέσα σε τρία χρόνια κάναμε ό,τι δεν είχε γίνει όλα τα προηγούμενα… 
  • Με συντονισμένες ενέργειες επιτύχαμε τη συμβασιοποίηση και έναρξη της κατασκευής του συνόλου του έργου της οδικής σύνδεσης «Άκτιο-Αμβρακία» προϋπολογισμού 160,5 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023.
  • Επιπλέον, πιστοί στις δεσμεύσεις μας, παραδώσαμε στην κυκλοφορία νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα, τον Ιούλιο, την Παράκαμψη Αμφιλοχίας με τα πρώτα 17 χλμ. του έργου, δίνοντας λύση σε χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν κατοίκους και επισκέπτες της περιοχής.
  • Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι αυτά τα πρώτα 17 χλμ. χιλιόμετρα ασφαλούς και αναβαθμισμένου οδικού δικτύου συνδυαστικά με την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην πόλη της Αμφιλοχίας θα προάγουν την ασφάλεια στους δρόμους της περιοχής και θα οδηγήσουν στη μείωση των πολλαπλών ατυχημάτων και δυστυχημάτων που σημειώνονταν κάθε χρόνο μέχρι σήμερα. Παράλληλα, μειώνεται ο χρόνος ταξιδιού οδικώς από την Αθήνα έως την Πρέβεζα και τη Λευκάδα.
  • Παράλληλα, καθώς πρόκειται για έργο-phasing, δηλαδή έχει ήδη χρηματοδοτηθεί και από το προηγούμενο ΕΣΠΑ 2007-2013, καταφέρνουμε να ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, και διασφαλίζουμε η χώρα να μην κινδυνεύει πλέον με απαίτηση επιστροφής κονδυλίων από την Ε.Ε.

Αποκατάσταση της Διώρυγας της Κορίνθου​

Η Διώρυγα Κορίνθου αποτελεί γεωγραφικά έναν κόμβο επικοινωνίας μεταξύ Αιγαίου και Ιονίου Πελάγους και μαζί με την διώρυγα του Παναμά και του Σουέζ αποτελούν τις τρεις τεχνικές διώρυγες που υφίστανται στον κόσμο σήμερα.

Η διακοπή της λειτουργίας της διώρυγας λόγω των καταπτώσεων που είχαν ξεκινήσει από το 2018, αλλά λόγω έλλειψης μέτρων από την προηγούμενη κυβέρνηση, το φαινόμενο εντάθηκε στις 15-1-2021 και 3-2-2021 στην πλευρά της Πελοποννήσου, δημιούργησε μεγάλο πλήγμα στις θαλάσσιες μεταφορές αφού αποτελεί κομβικό τεχνικό έργο για τη λειτουργία του εμπορίου και της ναυσιπλοΐας και η επαναλειτουργία της το συντομότερο δυνατό, αποτέλεσε απόλυτη προτεραιότητα.

Η Ανώνυμος Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου (Α.Ε.ΔΙ.Κ.), με αίτημά της ζήτησε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, να χρηματοδοτήσει και να αναλάβει τη μελέτη και την κατασκευή των απαιτούμενων έργων για την αποκατάσταση των ζημιών στα πρανή της διώρυγας.

Άμεσα προχωρήσαμε σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την ανάθεση της μελέτης αποκατάστασης των ζημιών που παρουσιάστηκαν στα πρανή της Διώρυγας και τη σταθεροποίησή τους, προκειμένου στη συνέχεια να δημοπρατηθεί και η κατασκευή των απαραίτητων έργων.

Με ταχείες ενέργειες το σύνολο των μελετών ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2021 και τον Δεκέμβριο του 2021 το έργο δημοπρατήθηκε.

Η σύμβαση υπεγράφη τον Φεβρουάριο 2022, με συνολική προθεσμία εκτέλεσης 24 μήνες.

Σήμερα έχει ολοκληρωθεί η Α’ φάση των έργων αποκατάστασης και η Διώρυγα αποδόθηκε με ασφάλεια σε χρήση για τους καλοκαιρινούς μήνες και θα ξανακλείσει τέλος Σεπτεμβρίου για τη συνέχιση των εργασιών. Η Διώρυγα θα παραμείνει κλειστή για διελεύσεις μέχρι τον Ιούνιο του 2023, όπου θα ανοίξει για τους καλοκαιρινούς μήνες και θα ξανακλείσει για να παραδοθεί οριστικά σε χρήση στο τέλος του 2023.

Ενώνουμε δυνάμεις
με τον ιδιωτικό τομέα
& φτιάχνουμε έργα για όλους​

Οι Συμπράξεις Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα (έργα ΣΔΙΤ), δεν αποτελούν μόνο ένα επιπλέον χρηματοδοτικό εργαλείο, αλλά και μία συνειδητή πολιτική επιλογή αλλαγής στρατηγικής ως προς την υλοποίηση μεγάλων έργων. Μακριά από δογματισμούς και ιδεοληψίες, είμαστε αποφασισμένοι να αξιοποιήσουμε προς όφελος όλων, την εξειδικευμένη τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα σε σημαντικούς τομείς των κατασκευών, καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει η μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων.

Τα μεγάλα πλεονεκτήματα των ΣΔΙΤ

  • περιορισμός της δανειακής επιβάρυνσης του Δημοσίου με μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων
  • σύνδεση της αποπληρωμής του έργου σε βάθος χρόνου 30ετίας με ταυτόχρονη διασφάλιση παροχής ποιοτικών υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης
  • ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και της κατασκευής σε σύντομο χρονικό διάστημα
  • μετακύλιση της διαχείρισης των κινδύνων (κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας και συντήρησης) στον ιδιώτη
  • ενιαία και ολοκληρωμένη αντιμετώπιση -τόσο σε βραχυπρόθεσμη όσο και μακροπρόθεσμη βάση- του σχεδιασμού, της κατασκευής λειτουργίας και της συντήρησης του έργου στο πλαίσιο μίας σύμβασης. 

Τα έργα ΣΔΙΤ ευθύνης της Γενικής Γραμματείας Υποδομών είναι τα παρακάτω:

  • Χερσόνησος – Νεάπολη (ΒΟΑΚ) , προϋπολογισμού 290 εκ.€ 

  • Καλαμάτα – Ριζόμυλος, προϋπολογισμού 251,8 εκ.€  

  • FlyOver Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκ.€ , 

  • Θεσσαλονίκη – Έδεσσα,  προϋπολογισμού 358,8 εκ.€

  • Δράμα – Αμφίπολη, προϋπολογισμού 200,4 εκ.€

  • 17 Σχολικές Μονάδες Κεντρικής Μακεδονίας, προϋπολογισμού 128,4 εκ. € 
  • 13 ΠΕΚΕΠΠ σε 2 clusters, συνολικού προϋπολογισμού 131,5 εκ. € 
  • Κτήριο ΓΓΥ,  προϋπολογισμού 112,6 εκ. € 
  • 11 Δικαστικά Μέγαρα σε 3 clusters, συνολικού προϋπολογισμού 310 εκ. €.
  • 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων, συνολικού προϋπολογισμού 56,8εκ.€ 
  • Φράγμα Χαβρία, προϋπολογισμού 85,4 εκ.€
  • Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα ΕΥΔΑΠ, προϋπολογισμού 235 εκ.€
  • Ύδρευση Κέρκυρας, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 146 εκ.€
  • Φράγμα Ενιπέα (αρδευτικό, αντιπλημμυρικό), εκτιμώμενου προϋπολογισμού 185,5 εκ. €
  • Φράγμα Ταυρωνίτη, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 214,5 εκ.€
  • Λειτουργία και Συντήρηση Μετρό Θεσσαλονίκης, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 292 εκ.€
  • Ηλεκτρονικά Διόδια, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 300 εκ.€
  • Αναβάθμιση και Συντήρηση του Σιδηροδρομικού Άξονα Βορείου Ελλάδος, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 240 εκ.€ που θα υλοποιηθεί από τον ΟΣΕ.

Έργο ΣΔΙΤ ευθύνης της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών

Συνολικά μέσα στο 2022 θα βρίσκονται σε εξέλιξη 20 έργα ΣΔΙΤ του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, με συνολικό προϋπολογισμό που αγγίζει τα 4 δισ. €.