5

καινοτομία

Ηλεκτροκίνηση:
4 άξονες για να φτάσουμε στο αύριο

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα της κυβέρνησής μας. Μπορεί να υπάρχουν δυσκολίες που όλοι αντιλαμβανόμαστε σήμερα, και να θεωρείται ότι είναι ακόμα «για λίγους», όμως η ηλεκτροκίνηση είναι το αύριο. Σε αυτό το αύριο θέλουμε να προχωρήσουμε με σχέδιο και πρόγραμμα.

1

Ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων μας

Έχουμε θέσει έναν φιλόδοξο στόχο. Σε 10 χρόνια, το 2030, 1 στα 3 αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά. Το σχέδιο καλύπτει κάθε κατηγορία:

  • Τα ηλεκτρικά Ι.Χ. αυτοκίνητα απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας, ταξινόμησης και φόρου πολυτελείας και συνεχίζουμε με γενναία προγράμματα επιδοτήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων.
  • Αντίστοιχα κίνητρα παρέχονται και για τα επαγγελματικά οχήματα, για τα φορτηγά και για την ανανέωση των εταιρικών στόλων:
    • Ειδικά για τα ταξί μέσω του νέου προγράμματος ‘Πράσινα Ταξί’, το οποίο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης, χρηματοδοτείται η αντικατάσταση παλαιών ρυπογόνων ΤΑΞΙ με αμιγώς ηλεκτρικά.
    • Ο διαγωνισμός για τα πρώτα 650 από τα 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που βρίσκεται σε εξέλιξη αφορά νέα λεωφορεία μηδενικών εκπομπών ρύπων, ηλεκτρικά και CNG, που αναμένεται να ενισχύσουν τους στόλους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τόσο αριθμητικά όσο και ποιοτικά.

O εξηλεκτρισμός των αστικών συγκοινωνιών είναι ιδιαιτέρως σημαντικός εάν λάβουμε υπόψιν πως το μερίδιο χρήσης των αστικών μετακινήσεων με ΜΜΜ είναι σχεδόν 30%, επομένως η στροφή στην ηλεκτροκίνηση γίνεται πλέον διαθέσιμη σε όλους.
Παράλληλα με την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, με τις δράσεις για την οικονομική ενίσχυση ηλεκτρικών οχημάτων πετυχαίνουμε και την ανανέωση του στόλου των οχημάτων μας τα οποία είναι από τα πλέον γερασμένα στην Ευρώπη.

2

Υποδομές για εύκολη φόρτιση

Γιατί είναι αυτονόητο πως ηλεκτροκίνηση χωρίς εύκολη φόρτιση δεν γίνεται! Στόχος μας είναι, λοιπόν, η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης.

  • Από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είχαμε πανελλαδικά το 2019, σήμερα αγγίζουμε τα 1.300. Καταφέραμε σε λιγότερα από 3 χρόνια να εικοσαπλασιάσουμε τα σημεία φόρτισης, μετά από συμφωνία με τους Παραχωρησιούχους των βασικών αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας.
  • Σήμερα το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω σε πυκνότητα ως και 60 χλμ. Στόχος τα επόμενα χρόνια, μαζί με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030.

3

Λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης

Θέσαμε σε λειτουργία την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.), το οποίο πέρα από τη βάση για την οργάνωση της αγοράς, θα αποτελέσει και το βασικό ψηφιακό εργαλείο μέσω του οποίου κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης θα μπορεί εύκολα να λαμβάνει σαφείς και έγκυρες πληροφορίες όπως η ακριβής θέση των φορτιστών, η διαθεσιμότητα, το κόστος, ο τρόπος πληρωμής κ.λπ. Ετοιμάζεται ειδική εφαρμογή για κινητές συσκευές (για λογισμικό Android και iOS).

4

Εκσυγχρονισμός υπηρεσιών για τη νέα εποχή

Έχουμε ήδη προχωρήσει στην έκδοση των όρων και των προϋποθέσεων για τη λειτουργία συνεργείων ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, προχωρούν και οι διαδικασίες που θα καθορίζουν τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος του τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων και τις τεχνικές απαιτήσεις που πρέπει να πληρούν τα σημεία ελέγχου ηλεκτρικών οχημάτων στα ΚΤΕΟ. Στόχος μας είναι να καλύψουμε με επιτυχία τη ζήτηση που θα προκύψει στην νέα αγορά εργασίας.

Ψηφιακές διαδικασίες, διευκολύνουν όλους τους πολίτες

Η διείσδυση των ψηφιακών τεχνολογιών και η απλούστευση των διαδικασιών, ιδίως στον τομέα των Μεταφορών, αποτελούν ικανές και αναγκαίες συνθήκες για τη συνολική ανάπτυξη της Ελλάδας και την ανάδειξη των ανταγωνιστικών της πλεονεκτημάτων. Εφαρμόζουμε καινοτόμες τεχνολογίες αιχμής στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, που βελτιώνουν και αναβαθμίζουν ουσιαστικά τις παρεχόμενες στους πολίτες διοικητικές διαδικασίες και στοχεύουν στην ικανοποίηση των πραγματικών αναγκών των πολιτών. Στο πλαίσιο αυτό:

  • Αναβαθμίσαμε το Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών διασφαλίζοντας την  διαλειτουργικότητά του με πληροφοριακά συστήματα άλλων φορέων.
  • Παρέχουμε μέσω του gov.gr ψηφιακά υπηρεσίες στους πολίτες για:
    • Άδειες Οδήγησης
      • Ανανέωση άδειας οδήγησης
      • Αντικατάσταση με άδεια νέου τύπου
      • Επανέκδοση άδειας λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής
      • Έκδοση προσωρινής άδειας οδήγησης
    • Άδειες Κυκλοφορίας οχήματος:
      • Επανέκδοση άδειας λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής
      • Υπολογισμός τελών για μεταβίβαση επιβατικού ή δικύκλου ΙΧ
    • Σήμα κυκλοφορίας εντός του δακτυλίου της Αθήνας
    • Σήμα δωρεάν στάθμευσης ηλεκτροκίνητου οχήματος
  • Υλοποιήσαμε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τις ψηφιακές υπηρεσίες :
    • «Ψηφιακή μεταβίβαση οχημάτων»: Αυτοματοποιήθηκε ο έλεγχος των προϋποθέσεων μεταβίβασης, καταργήθηκε η προσκόμιση των δικαιολογητικών, υπάρχει πλήρης διαφάνεια, ενισχύεται η εμπιστοσύνη του κράτους προς τους πολίτες.
    • «myAuto»: Για πρώτη φορά, οι ιδιοκτήτες οχημάτων αποκτούν σε πραγματικό χρόνο, πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του οχήματός τους (στοιχεία άδειών κυκλοφορίας, τεχνικών ελέγχων – ΚΤΕΟ, καταβολής τελών κυκλοφορίας, ακινησίας, ιδιοκτησίας και ασφάλισης οχήματος) , όπως αυτά τηρούνται σε μητρώα φορέων της Δημόσιας Διοίκησης.
  • Ολοκληρώνουμε την Ψηφιακή Άδεια Οδήγησης, η οποία θα είναι το πρώτο από τα έγγραφα που θα ενταχθούν στην εφαρμογή Car Wallet.
  • Υλοποιήσαμε την ηλεκτρονική πλατφόρμα του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.), βασικό ψηφιακό εργαλείο για τους οδηγούς ηλεκτροκίνητων οχημάτων και την οργάνωση της αγοράς της ηλεκτροκίνησης (electrokinisi.gov.gr).
  • Καθορίσαμε τις τεχνικές προδιαγραφές για τη τοποθέτηση καμερών στα εκπαιδευτικά αυτοκίνητα για την διενέργεια των πρακτικών εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών και στις αίθουσες για την διενέργεια των θεωρητικών εξετάσεων.
  • Σε επόμενο χρόνο ακολουθούν δράσεις στο πλαίσιο Μνημονίου Συνεργασίας με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης :
    • Αυτοματοποίηση του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (Point System)
    • Ψηφιοποίηση διαδικασίας έκδοσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου
    • Δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποβολή, το συντονισμό και παρακολούθηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)
    • Ψηφιοποίηση διαδικασίας υποβολής φακέλου αδειοδότησης (έκδοση, ανανέωση, τροποποίηση άδειας) Υδατοδρομίων.
    • Μηχανογραφική εφαρμογή για τη διεκπεραίωση και παρακολούθηση της διαδικασίας έκδοσης διεθνών γραμμών λεωφορείων.

Απλούστερες διαδικασίες, καταπολέμηση της γραφειοκρατίας

Η γραφειοκρατία είναι χαρακτηριστικό δείγμα υπανάπτυξης. Σε μια χώρα που αναπτύσσεται, οφείλουν να εκσυγχρονίζονται και οι δομές κι οι διαδικασίες της. Καταβάλουμε προσπάθεια, μέρα με τη μέρα, να διευκολύνουμε τον πολίτη στην επαφή του με τη δημόσια διοίκηση. Παράλληλα με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, απλουστεύουμε και επιταχύνουμε όλο και περισσότερες διαδικασίες.

Διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας στις οδικές μεταφορές

  • Απλούστευση διαδικασιών και μείωση δικαιολογητικών για την ίδρυση και λειτουργία μεταφορικών επιχειρήσεων.
  • Κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στη μεταβίβαση επαγγελματικών οχημάτων.
  • Απλούστευση της διαδικασίας απόκτησης ΦΙΧ από εθελοντικές και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.
  • Ενίσχυση με αρμοδιότητες των μικτών κλιμακίων ελέγχου.
  • Προχωρά η απλοποίηση των διαδικασιών έκδοσης καρτών ψηφιακού ταχογράφου.

Ψηφιακές μεταρρυθμίσεις και στα έργα υποδομής

  • Υποχρεωτική τήρηση ηλεκτρονικού ημερολογίου στα δημόσια έργα.
  • Πιλοτική εφαρμογή της τεχνολογίας ολοκληρωμένης ψηφιακής αναπαράστασης Building Information Modelling (BIM). Στο μεγαλύτερο δημόσιο έργο, τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Για εξοικονόμηση πόρων και χρόνου.
  • Ίδρυση του Ηλεκτρονικού Συστήματος Προσδιορισμού Κόστους Συντελεστής Παραγωγής Τεχνικών που θα είναι συμβατό με την τεχνολογία του ΒΙΜ και διαδικτυακές εφαρμογές.

Η Ελλάδα απέκτησε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας​

Από τις 7 Ιανουαρίου 2022 η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) τέθηκε επίσημα σε λειτουργία, στα πρότυπα αντίστοιχων ευρωπαϊκών Αρχών. Από την πρώτη στιγμή είχαμε θέσει ως βασικό μας στόχο στον τομέα της αεροναυτιλίας, να λειτουργήσει στη χώρα μας η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.

Συστήθηκε με τον νόμο 4757/2020 ως Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή με αντικείμενο την κανονιστική ρύθμιση και την εποπτεία των αερομεταφορών και της αεροναυτιλίας, αρμοδιότητες που διαχωρίζονται πλήρως από την επιχειρησιακή δραστηριότητα παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας και διαχείρισης αεροδρομίων. Η ΑΠΑ απολαμβάνει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας. Σκοπός της ΑΠΑ είναι η εκτέλεση των καθηκόντων πιστοποίησης, εποπτείας και επιβολής στον τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων, και η εφαρμογή της διεθνούς, ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας σχετικά με θέματα ασφάλειας πτήσεων, ασφάλειας από έκνομες ενέργειες, προστασίας περιβάλλοντος, καθώς και ρύθμισης της οικονομικής δραστηριότητας στο χώρο των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αεροδρομίων.

Η ΑΠΑ απολαμβάνει λειτουργικής ανεξαρτησίας, διοικητικής και οικονομικής αυτοτέλειας.

 Σκοπός της ΑΠΑ είναι η εκτέλεση των καθηκόντων πιστοποίησης, εποπτείας και επιβολής στον τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αερολιμένων, και η εφαρμογή της διεθνούς, ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας σχετικά με θέματα ασφάλειας πτήσεων, ασφάλειας από έκνομες ενέργειες, προστασίας περιβάλλοντος, καθώς και ρύθμισης της οικονομικής δραστηριότητας στο χώρο των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αεροδρομίων.

Με τη λειτουργία της ΑΠΑ θέλουμε να πετύχουμε συγκεκριμένους, κρίσιμους στόχους:

  • προαγωγή της εθνικής στρατηγικής στον τομέα της Πολιτικής Αεροπορίας,
  • ανάπτυξη της αγοράς των αερομεταφορών μέσω ενός σαφούς πλαισίου κανόνων,
  • εναρμόνιση της εθνικής έννομης τάξης προς την ευρωπαϊκή νομοθεσία, 
  • μετάβαση σε μία ευέλικτη κεντρική δομή που θα επιτρέψει αποτελεσματική χρήση πόρων και εναρμόνιση με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά πρότυπα,  
  • θέσπιση ενός ολοκληρωμένου επιχειρησιακού θεσμικού πλαισίου, που ενισχύει το σύστημα συντονισμού και ελέγχου.

Σημαντικά βήματα της ΑΠΑ μετά την έναρξη λειτουργίας της:

  1. Τοποθετήσεις στελεχών ΑΠΑ σε θέσεις ευθύνης.
  2. Σύναψη συμφωνίας συνεργασίας με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας, EASA.
  3. Ανάληψη αρμοδιοτήτων από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
  4. Έναρξη επιθεωρήσεων.
  5. Ανάπτυξη εγχειρίδιων και διαδικασιών για τη λειτουργία της Αρχής σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα (training programme, internal policies and procedures etc.).
  6. Υπογραφή Συμφωνίας συνεργασίας με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας, ICAO για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών.

Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας: Καλύτερες επιδόσεις, λιγότερες καθυστερήσεις

Μετά από δύο έτη που η πανδημία του κορωνοϊού έπληξε παγκοσμίως την αεροναυτιλία, οι επιδόσεις στο τρέχον έτος 2022 γίνονται όλο και καλύτερες:

  • Η Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, με βάση τα στοιχεία των επίσημων διεθνών οργανισμών, που έχει πετύχει την πλήρη ανάκαμψη σε σύγκριση με το πολύ καλό έτος 2019, ως προς τη συνολική αεροπορική της συνδεσιμότητα.
  • Ειδικά στις απευθείας συνδέσεις, με βάση πάντα τα εν λόγω στοιχεία, η χώρα μας επίσης είναι η μοναδική στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που πλέον ξεπερνά τα προ πανδημίας, του έτους 2019, επίπεδα.
  • Με βάση τα δεδομένα σε αυτή τη συγκυρία, ενδέχεται φέτος οι τουριστικές εισπράξεις να ξεπεράσουν τα 18,2 δισ. ευρώ του 2019, προσεγγίζοντας ακόμη και το μεγάλο ορόσημο των 20 δισ. Ευρώ.

Για να επιτευχθεί η βελτίωση των επιδόσεων, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από την αρχή του έτους 2022, με συντονισμένες ενέργειες και καίριες παρεμβάσεις, προέβη στην αντιμετώπιση των όποιων εμποδίων και δυσλειτουργιών του παρελθόντος και σε συνεργασία με την ΥΠΑ και τους εργαζόμενους της Υπηρεσίας, πετύχαμε:

  • Την αύξηση των αεροπορικών κινήσεων
  • Την αύξηση της χωρητικότητας των αεροδρομίων
  • Την μείωση των καθυστερήσεων
  • Την ασφάλεια των πτήσεων
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, ενώ στα περισσότερα αεροδρόμια της Ευρώπης σημειώνονταν μεγάλες καθυστερήσεις, στην Ελλάδα η εικόνα ήταν πολύ καλύτερη. Χαρακτηριστικά, στο Ελ.Βενιζέλος:
  • Πάνω από τις μισές πτήσεις δεν είχαν καθυστέρηση.
  • Από τις υπόλοιπες, στο 80% το πρόβλημα οφειλόταν στο domino effect  καθυστερήσεων στα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης και το 20% σε πτήσεις εκτός χρονοθυρίδων.
  • Δεν σημειώνονταν προβλήματα που οφείλονταν στην ελληνική εναέρια κυκλοφορία.

Επιπλέον, επιδιώκουμε στην ουσιαστική ενίσχυση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τη βελτίωση των οικονομικών παροχών, τη στελέχωση με περισσότερο προσωπικό, τη βελτίωση και εκσυγχρονισμό των υποδομών και συστημάτων αεροναυτιλίας.

Για το σκοπό αυτό:

  • Ετοιμάζουμε νέο διαγωνισμό ΑΣΕΠ για την πλήρωση των κενών θέσεων της ΥΠΑ.
  • Έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία υπογραφής σύμβασης εκσυγχρονισμού των συστημάτων αεροναυτιλίας με συστήματα τελευταίας τεχνολογίας.
  • Ετοιμάζουμε την ανασύσταση του Οργανισμού της ΥΠΑ, ώστε να δημιουργηθεί ένας πιο ευέλικτος και αποτελεσματικός Οργανισμός που θα συμφωνεί με τις σύγχρονες απαιτήσεις και θα προσαρμόζεται στα διαρκώς μεταβαλλόμενα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης που κατάφερε αυτόν τον Ιούλιο να αυξήσει τις εμπορικές πτήσεις στα αεροδρόμιά της σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019 -το καλοκαίρι πριν από την πανδημία δηλαδή. Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, το λένε τα επίσημα στοιχεία της Eurostat, που είναι διαθέσιμα εδώ. Συγκεκριμένα, όπως φαίνεται και στον πίνακα, στην Ελλάδα έχουμε αύξηση +7%, ενώ και στις 26 άλλες χώρες της Ε.Ε. καταγράφεται μείωση και ο συνολικός μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι -15%. Τα επίσημα στοιχεία της Eurostat επιβεβαιώνουν με τον καλύτερο τρόπο τη συστηματική δουλειά που έγινε το προηγούμενο διάστημα για την αεροναυτιλία στη χώρα μας. Με τη μεθοδική προετοιμασία που ξεκινήσαμε ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο, με τη συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Διοίκησης της ΥΠΑ και των εκπροσώπων των εργαζομένων όλων των κλάδων της αεροναυτιλίας, συστήσαμε ένα μοντέλο υπεραπόδοσης με στόχο τη βελτίωση των επιδόσεων της χώρας μας.
Και μέχρι σήμερα, τα καταφέρνουμε. Την ίδια στιγμή που οι πτήσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια μειώνονται, οι πτήσεις στα ελληνικά αεροδρόμια αυξάνονται. Ταυτόχρονα, είμαστε σε θέση και να απορροφήσουμε μεγάλο μέρος των καθυστερήσεων που μετακυλίονται από τις πτήσεις εξωτερικού.
Αξίζει σίγουρα να πούμε ένα ευχαριστώ και ένα μεγάλο μπράβο σε όλους και ιδίως σε όσες και όσους εργάζονται καθημερινά υπό δύσκολες συνθήκες για να επιτευχθεί αυτό το σημαντικό αποτέλεσμα. Και βέβαια, είναι αυτονόητη η δέσμευση όλων μας ότι η προσπάθεια δεν σταματά, ώστε να συνεχίσουμε να συμβάλλουμε εμπράκτως στη στήριξη του τουρισμού στην Ελλάδα και συνολικά της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας, σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο.

Ένα e-pass, για όλη τη χώρα

Παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, αναβαθμίζουμε και την ποιότητα μετακινήσεων των πολιτών.

Δώσαμε λύση σε ένα φαινομενικά “μικρό”, αλλά ουσιαστικά σημαντικό θέμα, από αυτά που λέμε της καθημερινότητας. Οι οδηγοί πλέον μπορούν με τον ένα πομποδέκτη, που ήδη διέθεταν, να περνούν από όλα τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Καινοτομήσαμε, κάνοντας αυτό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο: Η διαλειτουργικότητα των διοδίων έγινε πραγματικότητα.

Πετύχαμε συμφωνία με όλους τους παραχωρησιούχους των μεγάλων - κλειστών αυτοκινητοδρόμων (Αττική Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός, Μορέας, Γέφυρα, Νέα Οδός και Κεντρική Οδός), να μπορούν οι οδηγοί να κινούνται σε όλους, με τον ίδιο πομποδέκτη –οποιασδήποτε εταιρείας.

Τώρα, επόμενος στόχος είναι η χιλιομετρική χρέωση. Και το πρώτο βήμα έγινε ήδη στην Ολυμπία Οδό. Οι οδηγοί χρεώνονται πλέον μόνο για το τμήμα του δρόμου που χρησιμοποιούν. Έτσι θα διορθωθεί μία αδικία και λύνεται ένα ζήτημα που θέτουν οι πολίτες εδώ και χρόνια. Αυτό είναι το κοινωνικά δίκαιο και πλέον αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα. 

Δίνουμε λύσεις αυτονόητες, που όμως για χρόνια ήταν αδιανόητες.

ΣΔΙΤ για το Δίκτυο Ακατέργαστου Νερού της Αθήνας

Το νερό ήταν, είναι και θα είναι Δημόσιο Κοινωνικό Αγαθό. Το Ελληνικό Δημόσιο έχει την υποχρέωση να παρέχει αδιύλιστο νερό στην ΕΥΔΑΠ μέσω του δικτύου του, προκειμένου εκείνη με τη σειρά της να το επεξεργάζεται και να εξυπηρετεί τους καταναλωτές της.

Το Δημόσιο Έργο που προωθούμε αφορά τη διαχείριση, τη λειτουργία και τη συντήρηση του δικτύου που ανήκει στο Δημόσιο και όχι στην ΕΥΔΑΠ. Αφορά δηλαδή το δίκτυο πριν παραλάβει το νερό η ΕΥΔΑΠ. Μέχρι σήμερα, τις εργασίες αυτές τις κάνει η ΕΥΔΑΠ και το Ελληνικό Δημόσιο την πληρώνει 26,5 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Η εκτίμηση είναι ότι με τον δρομολογούμενο διαγωνισμό η τιμή αυτή μπορεί να μειωθεί σημαντικά.

Μέσω μιας διαφανούς διαγωνιστικής διαδικασίας το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να εγγυηθεί ότι για τα επόμενα χρόνια οι εργασίες θα παρέχονται στο καλύτερο δυνατό επίπεδο και με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Σήμερα άλλωστε, όλοι συμφωνούν ότι το δίκτυο του νερού χρειάζεται πλέον επεμβάσεις, συντήρηση και αναβάθμιση.

Μέσω του ΣΔΙΤ για τη Διαχείριση, Λειτουργία και Συντήρηση του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αθήνας:

  • Εισάγεται ο υγιής ανταγωνισμός στις υπηρεσίες Διαχείρισης – Λειτουργίας και Συντήρησης του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος Αθήνας, αποσκοπώντας στη μείωση του ετήσιου κόστους λειτουργίας και συντήρησής του.
  • Προτεραιοποιούνται οι ανάγκες συντήρησης και αναβάθμισης του δικτύου.
  • Προχωρά η επανακοστολόγηση του διυλισμένου νερού, προς όφελος των καταναλωτών.
  • Προγραμματίζονται και μελετώνται τα απαραίτητα έργα συντήρησης, με έξοδα και ευθύνες του Ιδιώτη.
  • Ελέγχουμε τις διαρροές του δικτύου που κοστίζουν χρήματα, διαφυλάττοντας ταυτόχρονα το δημόσιο αγαθό.
  • Όπως πάντα συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, το ΣΔΙΤ θα ανοίξει νέες θέσεις εργασίας.

Νέο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια

Το νέο νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, θεσπίζει ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για την ίδρυση, λειτουργία και ανάπτυξή τους. Πολύ πιο φιλελεύθερο, πολύ πιο απλό και πιο γρήγορο από αυτό που προϋπήρχε. 

Πρακτικά, λοιπόν, τι προβλέπει το νομοσχέδιο:

  • Ρυθμίζει εκ νέου τις διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης των υδατοδρομίων, ώστε να θεσπιστεί ένα ασφαλές και ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο που να ευνοεί την ανάπτυξή τους.
  • Παρέχει τη δυνατότητα αδειοδότησης σε δύο στάδια, δηλαδή τη χορήγηση «αδείας ίδρυσης» και «αδείας λειτουργίας», είτε από κοινού είτε διακριτά.
  • Παρέχει τη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό φορέα.
  • Επιτρέπει τη χορήγηση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές να προβούν σε όλες τις προβλεπόμενες ενέργειες, που όταν τις ολοκληρώσουν θα τους χορηγηθεί «άδεια λειτουργίας».
  • Διευρύνεται το πλαίσιο χορήγησης άδειας υδατοδρομίου, τόσο σε τουριστικούς λιμένες δηλαδή μαρίνες, αγκυροβόλια κ.λπ., όσο και σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης, καθώς και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα.
  • Δίνεται η δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου όχι μόνο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού.
  • Και τέλος, συγκροτείται ολιγομελής Επιτροπή Υδατοδρομίων η οποία θα είναι επιφορτισμένη με τις επιθεωρήσεις τους.