ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Δημιουργούμε το πιο σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο της χώρας στο Θριάσιο Πεδίο

Ολοκληρώνουμε την ενεργοποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΡΙΑΣΙΟ Ι ) καταφέρνοντας να διπλασιάσουμε το αντίτιμο για το Ελληνικό Δημόσιο. Και προχωράμε το νέο διαγωνισμό Σύμβασης Παραχώρησης για την ολοκλήρωση της κατασκευής του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΘΡΙΑΣΙΟ ΙΙ).

Κάνουμε πραγματικότητα ένα σπουδαίο έργο, το οποίο θα φέρει τεράστια ανάπτυξη στη Δυτική Αττική και θα αποτελέσει ένα από το πιο σημαντικά βήματα για να γίνεται πράξη ο εθνικός στρατηγικός μας στόχος: η ανάδειξη της Ελλάδας σε διεθνές hub για τον τομέα των logistics.

 

Τα μοναδικά στοιχεία του νέου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο:

  • Η χώρα αποκτά το πρώτο ολοκληρωμένο και σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών.
  • Συνολική έκταση 2.000 στρεμμάτων.
  • 240.000 τμ αποθηκών ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώροι γραφείων, χώροι τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών.
  • Σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές.
  • Η σημαντικότερη καινοτομία του είναι η διασύνδεσή του με όλα τα δίκτυα μεταφοράς: το λιμάνι του Ικονίου (ΟΛΠ) και το Λιμάνι Ελευσίνας, τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.

Μικρά και μεγάλα έργα, για να κάνουμε την πρωτεύουσα της Μακεδονίας, πρωτεύουσα της ΝΑ Ευρώπης

Στη Θεσσαλονίκη χρωστάμε. Όλες οι κυβερνήσεις. Γι’ αυτό και το σχέδιό μας για την πρωτεύουσα της Μακεδονίας, δεν περιορίζεται μόνο στα μεγάλα εμβληματικά έργα, όπως είναι το Μετρό, το flyover αλλά και η ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών. Περιλαμβάνει και μια σειρά από μικρά και μεγάλα έργα, που αναβαθμίζουν την πόλη και όλα μαζί επιτυγχάνουν τον διπλό στόχο που έχουμε θέσει: ανάπτυξη και καλύτερη καθημερινότητα. Ενδεικτικά:

  • Δημοπρατήθηκε και συμβασιοποιήθηκε η σύνδεση του 6ου προβλήτα με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία. 
  • Η κυκλοφορία θα διεξάγεται απρόσκοπτα μέσω οδογέφυρας.
  • Σύντομα προχωρά και νέα σιδηροδρομική σύνδεση από τη Δυτική πλευρά του 6ου προβλήτα, ώστε το Λιμάνι να γίνει πραγματικός κόμβος υποδομών & μεταφορών της ΝΑ Ευρώπης.
  • Έχει γίνει πλέον ένα αεροδρόμιο σύγχρονο, υψηλής αισθητικής, με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας. Ώστε να εξυπηρετεί πολύ περισσότερους επισκέπτες, με πολύ μεγαλύτερη άνεση.
  • Ολοκληρώνονται οι μελέτες και εκδίδονται περιβαλλοντικοί όροι για την αναβάθμιση και ηλεκτροκίνηση της γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, προϋπολογισμού 150 εκ. 
  • Δημοπρατήθηκε η εγκατάσταση σηματοδότησης στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. 
  • Ανάταξη του ενεργού δικτύου Βόρειας Ελλάδας σε εντοπισμένα τμήματα. 
  • Μέσω ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 380 εκ.€. Αναμένεται δημοπράτηση εντός 2021.
  • Tο «ορφανό» χιλιόμετρο στην Ποτίδαια που ταλαιπωρεί κάθε καλοκαίρι όσους ταξιδεύουν για Χαλκιδική, βρίσκεται σε φάση κατασκευής. Ορίζοντας ολοκλήρωσης, Άνοιξη 2022.
  • Εργασίες ιδίως στο τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα.
  • Η σύμβαση 14εκ., υπεγράφη Αύγουστο 2020 και υλοποιείται εντατικά. 
  • Αποχέτευση ομβρίων υδάτων νοτίου τμήματος Δήμου Καλαμαριάς. Βρίσκεται σε φάση διαγωνιστικής διαδικασίας.
  • Αντιπλημμυρικά έργα στη Λαχαναγορά. Επίσης σε φάση διαγωνιστικής διαδικασίας.
  • Ένα σπουδαίο έργο ΣΔΙΤ στην καρδιά της πόλης, προϋπολογιζόμενου κόστους 51 εκ. ευρώ.  Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2022.
  • 16 νέες σχολικές μονάδες σε περιοχές που έχουν ανάγκη. Ο Διαγωνισμός προχωράει και εντός του 2022 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες.
  • Οδική σύνδεση με το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο Φιλύρου. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και η δημοπράτηση αναμένεται εντός του 2021.

Οδικό δίκτυο για μετακινήσεις με ασφάλεια και ταχύτητα σε όλη τη χώρα

Η Ελλάδα πλέον ολοκληρώνει το οδικό της δίκτυο. Πέρα από τα εμβληματικά έργα όπως είναι ο Ε65, ο ΒΟΑΚ, το Πάτρα-Πύργος και το flyover στη Θεσσαλονίκη, υπάρχουν και μια σειρά από κρίσιμα έργα σε όλη τη χώρα, που εξασφαλίζουν μετακινήσεις με ασφάλεια και ταχύτητα, μέσα στις πόλεις μας αλλά και από τη μία άκρη της Ελλάδας μέχρι την άλλη.

Η σύμβαση προϋπολογισμού 150εκατ.€ που οι πολίτες περίμεναν τόσα χρόνια και ολοκληρώνει την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του Ακτίου με την Ιόνια Οδό στην περιοχή της Λίμνης Αμβρακίας, μήκους 48,5 km, υπογράφηκε τον Νοέμβριο του 2020. Ο δρόμος θα περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και κεντρική διαχωριστική νησίδα, καθώς και την κατασκευή επτά Ανισόπεδων Κόμβων. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 30 μήνες.

Έργο προϋπολογισμού 500 εκ. €, το οποίο αφορά στην κατασκευή οδικής υποθαλάσσιας ζεύξης της Σαλαμίνας με την περιοχή του Περάματος, μήκους ενός χιλιομέτρου περίπου, σε αντικατάσταση της υφιστάμενης πορθμειακής γραμμής. Έχει υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και μετά την έγκρισή της θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Η ανάδειξη αναδόχου του έργου αναμένεται εντός του 2022 και θα έχει κατασκευαστική διάρκεια 5 έτη.

Έργο προϋπολογισμού 251,8 εκ. €, το οποίο θα γίνει με ΣΔΙΤ και περιλαμβάνει τη βελτίωση και αναβάθμιση περίπου 20 χλμ υφιστάμενων οδών, την κατασκευή νέας αρτηρίας σε ένα μήκος περίπου 30 χλμ, τη προσαρμογή και βελτίωση 14 χλμ κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή νέου παράπλευρου οδικού δικτύου 41,4 χλμ, την κατασκευή 12 γεφυρών και πολλών συνοδών τεχνικών έργων (ισόπεδους κόμβους, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κα.). Η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται στη Β’ Φάση του Ανταγωνιστικού Διαλόγου και αναμένεται να έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το έργο εντός του έτους. 

Το έργο έχει προϋπολογισμό 380 εκ. € και αφορά στην αναβάθμιση του οδικού άξονα συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, που σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων. Η περιοχή στην οποία θα εκτελεστεί το έργο εκτείνεται από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και οι παρεμβάσεις θα αφορούν σε 25 χλμ, ενώ στη σύμβαση θα προβλέπεται η συντήρηση και λειτουργία για το συνολικό μήκος του οδικού άξονα. Η πρόταση υπαγωγής του έργου για την ένταξη του στον κατάλογο των έργων ΣΔΙΤ θα υποβληθεί εντός του Φθινοπώρου και μέχρι το τέλος του έτους θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 275 εκ. € και αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ. Η πρόταση υπαγωγής του έργου για την ένταξη του στον κατάλογο των έργων ΣΔΙΤ θα υποβληθεί εντός του Φθινοπώρου και μέχρι το τέλος του έτους θα έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.

Το έργο, προϋπολογισμού 29 εκατ.€, αφορά στην υλοποίηση επεμβάσεων βελτίωσης του επιπέδου Οδικής Ασφάλειας στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Πολύγυρου (ΕΟ 16) και ειδικότερα στο τμήμα Θέρμη – Όρια Νομού Θεσσαλονίκης – Γαλάτιστα. Η σύμβαση αξίας 14εκ. έχει διάρκεια 30 μήνες και υλοποιείται ήδη.

Το έργο προϋπολογισμού 75 εκατ.€, αφορά στην ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. και Εγνατίας Οδού με τον 6ο προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης, μήκους 3,5 χλμ. Με τη νέα σύνδεση, η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ/Εγνατία Οδό προς τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και αντιστρόφως, θα διεξάγεται μέσω οδογέφυρας, χωρίς ισόπεδους κόμβους και σηματοδότες, με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ/ώρα. Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2021,  έχει διάρκεια 30 μήνες και εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης το Β’ τρίμηνο 2023.

Το έργο προϋπολογισμού 36 εκ.€, αφορά στην κατασκευή περιφερειακής οδού με συνολικό μήκος 6 χλμ, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, κεντρική νησίδα, ισόπεδους κόμβους, παράπλευρο δίκτυο και τέσσερις γέφυρες. Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και η διάρκεια κατασκευής εκτιμάται στους 30 μήνες.

Το έργο προϋπολογισμού 9,92 εκατ.€, αφορά στην βελτίωση, διαπλάτυνση και ενίσχυση της Επαρχιακής οδού Μουδανιών – Καλλιθέας, σε μήκος 1,2 χλμ. περίπου. Το έργο έχει δημοπρατηθεί και η σύμβαση ανάθεσης αξίας 5 εκ.€ υπογράφηκε τον περασμένο Ιούλιο, με διάρκεια 18 μήνες.

Το έργο χωρίζεται σε τρία τμήματα και σήμερα κατασκευάζεται το βόρειο υποτμήμα Δημάριο- Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα, μήκους 8 χλμ., συνολικού ποσού 24,5 εκ.€. Είναι σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία για το τμήμα «Παράκαμψη Μελιβοίων – Δημάριο», μήκους 10,76 χλμ, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 49 εκ. €.

Το έργο, συμβατικής αξίας 50εκατ., περιλαμβάνει την βελτίωση της υφιστάμενης οδού σε διάφορα σημεία σε μήκος 21 χιλιομέτρων και την κατασκευή νέων οδικών τμημάτων μήκους 25,7 χλμ. Δημοπρατήθηκε το 2012 και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2022.

Σύγχρονα λιμάνια και αεροδρόμια

Τα αεροδρόμια και τα λιμάνια έχουν κομβική σημασία στην εφαρμογή του σχεδίου μας για συνδυαστικές μεταφορές. Προχωράμε με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων, το οποίο θα αναβαθμίσει σημαντικές πύλες εισόδου της χώρας, αλλά και θα βοηθήσει τις τοπικές κοινωνίες.

Λιμενικά έργα

  • Έχουμε ανάδοχο για την μελέτη της κατασκευής νέου Λιμένα στη Σαντορίνη.
  • Ολοκληρώσαμε την αποκατάσταση του Λιμένα Αθηνιού (Σαντορίνη).
  • Υλοποιούμε ανάλογα έργα σε Θηρασιά, Κω, Ικαρία, Άνδρο και Ζάκυνθο. 
  • Προχωρούμε στην αποκατάσταση της Διώρυγας της Κορίνθου.
  • Ολοκληρώνουμε τα MasterPlan των λιμένων Τήνου και Ζακύνθου.
  • Προχωρήσαμε στη δημοπράτηση του Λιμένα Καστελόριζου.

 

22+1 Περιφερειακά Αεροδρόμια

  • Η αρμοδιότητα για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων ανήκει στο Υπερταμείο (ΕΣΣΥΠ).
  • Στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών έχουν περιληφθεί έργα που: α) αποσκοπούν στη βελτίωση της ασφάλειας διαδρόμου προσαπογείωσης και των εναέριων λειτουργιών και β) στοχεύουν στην αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης που προσφέρει ο κάθε αερολιμένας (συμπεριλαμβανομένων των καθυστερήσεων πτήσεων και της πρόσβασης στο αεροδρόμιο). 
  • Το Υπουργείο προχώρησε στη δημοπράτηση έργων στα αεροδρόμια Πάρου και Χίου, ενώ ολοκληρώνονται οι απαραίτητες μελέτες για το αεροδρόμιο της Νάξου.
  • Η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα προχωρήσει ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα, καθώς οι φόρτοι και οι προοπτικές του είναι μακράν θετικότερες από τα υπόλοιπα 22.

Παράλληλα, βέβαια, ολοκληρώσαμε τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου Μακεδονία, ενώ ξεκινήσαμε το μεγαλύτερο έργο αεροδρομίου στη χώρα μας, την κατασκευή του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλι.

Εγγειοβελτιωτικά και υδραυλικά έργα

Ολοκληρώσαμε την κατασκευή του Φράγματος Πείρου-Παραπείρου στην Πάτρα και προγραμματίζουμε τη δημοπράτηση σύμβασης 5 ετών για τη διοίκηση, διαχείριση και συντήρηση της λειτουργίας του. 

  • Προχωρήσαμε στη δημοπράτηση του πρώτου έργου κατασκευής φράγματος μέσω ΣΔΙΤ «Φράγμα Χαβρία Χαλκιδικής» και αναμένεται εντός του 2022 να έχουμε ανάδοχο. Αποτελεί το πρώτο έργο φράγματος που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και θα καλύψει τις υδρευτικές  ανάγκες  του 33% του συνολικού αναγκών της Χαλκιδικής. Πιο συγκεκριμένα αφορά στην ύδρευση των Δημοτικών Ενοτήτων Πολυγύρου και Ορμυλίας του Δήμου Πολυγύρου, Κασσάνδρας και Παλλήνης του  Δήμου Κασσάνδρας, Σιθωνίας  και Τορώνης του Δήμου Σιθωνίας, καθώς και στις Τοπικές και Δημοτικές Κοινότητες Αγ. Μάμαντα και Νέας Ποτίδαιας της Δημοτικής Ενότητας Μουδανιών του Δήμου Νέας Προποντίδας και την Τοπική Κοινότητα Πυργαδικίων  της Δημοτικής Ενότητας Παναγιάς του Δήμου Αριστοτέλη.
  • Δημοπρατούνται μέσα στο 2021 έργα ύδρευσης, προϋπολογισμού 460 εκ.€ με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, για τις περιοχές Άρτας, Πρέβεζας, Λευκάδας, Μυτιλήνης και Κέρκυρας.
  • Αναλάβαμε την αρμοδιότητα του έργου Φράγματα Ποταμού Ταυρωνίτη (Παπαδιαννών και  Σεμπρωνιώτη) στο Ν. Χανίων, για να προχωρήσουν με ταχύτητα μέσω ΣΔΙΤ.
  • Αναλάβαμε την αρμοδιότητα του έργου Φράγμα Ενιπέα Φαρσάλων, για να προχωρήσει και αυτό με ταχύτητα μέσω ΣΔΙΤ.
  • Δημοπρατούμε τα έργα για να καλύψουν ανάγκες ύδρευσης της Κεντρικής και Νότιας Κέρκυρας, στις περιοχές Κερκυραίων, Κορρησίων, Λευκιμαίων. 

Αντιπλημμυρικά έργα: ασφάλεια και προστασία του πολίτη

Μια σύγχρονη χώρα, οφείλει να παρέχει στους πολίτες βασικές υποδομές για την προστασία τη δική τους και των περιουσιών τους. Στην Ελλάδα συχνά έχουμε ζήσει πλημμυρικά φαινόμενα με καταστροφικές συνέπειες. Γι’ αυτό το λόγο, έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο Έργων Αντιπλημμυρικής προστασίας, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ. 

Μεταξύ άλλων:

  • Εξασφαλίσθηκε η χρηματοδότηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης σημαντικών έργων αντιπλημμυρικής προστασίας ύψους 135εκ.€ σε Κρήτη, Αιτωλοακαρνανία, Κόρινθο και Θεσσαλονίκη, τα οποία αναμένεται να δημοπρατηθούν εντός του 2021.
  • Επιτύχαμε συμφωνία για τη συγχρηματοδότηση ενός project 10 Αντιπλημμυρικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκ.€, με δανειοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ) και την Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης (CEB), με συγχρηματοδότηση από το Ε.Π.-Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. του ΕΣΠΑ 2014-2020 και εθνικούς πόρους από το ΠΔΕ.
    Από αυτά τα 10 έργα, στα 5 έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες και έχει γίνει η ένταξή τους στο ΕΣΠΑ,  άλλα 4 έχουν δημοπρατηθεί και το τελευταίο χρονικά θα δημοπρατηθεί μέχρι το τέλος του 2021.

Εγνατία Οδός ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού

Η ανακοίνωση Προτιμητέου Επενδυτή για τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού για 35 χρόνια, έναντι σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ και με συνολικό όφελος για το ελληνικό δημόσιο πάνω από 2,7 δισ. ευρώ, αποτελεί ένα σπουδαίο νέο για την ελληνική οικονομία.

Πρόκειται για τη συμφωνία με το μεγαλύτερο τίμημα που έχει γίνει ποτέ για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ και μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις ιδιωτικών κεφαλαίων που έχουν γίνει στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία, η οποία εδώ και χρόνια είχε εμπλακεί σε καθυστερήσεις, ελλείψεις και προβλήματα. Αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για τον τρόπο που μπορούν και πρέπει να δράσουν Δημόσιο και ιδιωτικοί φορείς, προκειμένου και επενδύσεις να γίνουν και ανάπτυξη να επιτευχθεί.

Καταφέραμε να γίνει πραγματικότητα, με τη συνεπή δουλειά και συστηματική προσπάθεια των τελευταίων δύο ετών. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για αυτό το στόχο στο Υπουργείο Υποδομών, στο ΤΑΙΠΕΔ, στο ΕΕΣΥΠ και στην Εγνατία Οδό ΑΕ. Ευελπιστούμε ότι η ανάδοχος κοινοπραξία θα εργαστεί με συνέπεια και ταχύτητα για να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.

Η συμφωνία αυτή διασφαλίζει πολύ σημαντικά οφέλη για το Ελληνικό Δημόσιο, αλλά και εξαιρετικές υπηρεσίες σε έναν σύγχρονο οδικό άξονα για όλους τους χρήστες.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται:

  • Καταβολή εφάπαξ τιμήματος στο ΤΑΙΠΕΔ 1.496.100.000 ευρώ. 
  • Σύνολο αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης 850.000.000 ευρώ, σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.
  • Επενδύσεις – υποχρεωτικές εργασίες που υποχρεούται ο ανάδοχος να χρηματοδοτήσει και υλοποιήσει εντός 5 ετών, ύψους περίπου 420.000.000 ευρώ.

Η Εγνατία Οδός είναι ένας οδικός άξονας μήκους 658 χιλιομέτρων. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια Ηπείρου μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν.Μακεδονίας και Θράκης.

Η πρόοδος της σύμβασης παραχώρησης, δεν είναι κρίσιμη μόνο για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, αλλά αποτελεί και τον καλύτερο δρόμο για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του οδικού άξονα, προς όφελος εκατομμυρίων κατοίκων της Μακεδονίας, της Θράκης και της Ηπείρου, αλλά και των ταξιδιωτών, Ελλήνων και ξένων, που διατρέχουν καθημερινά την Εγνατία.

Σύγχρονες κτιριακές υποδομές σε όλη τη χώρα

Δουλεύουμε εντατικά για έργα που αφήνουν ισχυρό θετικό αποτύπωμα στην καθημερινή ζωή των πολιτών. Και αυτά δεν είναι μόνο τα μεγάλα έργα, όπως τα οδικά ή τα σιδηροδρομικά, αλλά και έργα μικρότερου μεγέθους αλλά εξίσου μεγάλης σημασίας.

Έτσι, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέσω της ΚΤΥΠ, σχεδιάζει και εκτελεί μια σειρά από σημαντικά έργα κτιριακών υποδομών σε όλη τη χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο, στο αμέσως προσεχές διάστημα, προγραμματίζουμε: 

  • την ενεργειακή αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό 9 Κέντρων Υγείας, 
  • τη δημοπράτηση έργων ενεργειακής αναβάθμισης 3 νοσοκομείων, 
  • την υπογραφή συμβάσεων έργων 5 σχολικών μονάδων και τη δημοπράτηση έργων άλλων 8 σχολικών μονάδων 
  • και τη δημοπράτηση τουλάχιστον 3 έργων υποδομών δικαιοσύνης.

Πριν από λίγους μήνες, παραδόθηκε η νέα πτέρυγα ΜΕΘ 50 κλινών του νοσοκομείου Σωτηρία. Σε χρόνο ρεκόρ ολοκληρώθηκε ένα έργο που δίνει μεγάλη ανάσα στη σπουδαία προσπάθεια του Συστήματος Υγείας μας να αντέξει την πανδημία. Έργο που κατασκευάστηκε από την ΚΤΥΠ μετά από χορηγία της Βουλής των Ελλήνων, με πρωτοβουλία του Προέδρου της κ.Τασούλα.

Στη συνέχεια, σε εξίσου σύντομο χρονικό διάστημα, παραδόθηκε και μια ακόμα υπερσύγχρονη υποδομή που στην ουσία ολοκληρώνει αυτό το έργο: Η κλειστή πεζογέφυρα, που συνδέει λειτουργικά και με ασφάλεια τη νέα ΜΕΘ με το κτίριο των Χειρουργείων. Κι επιπλέον, μια σειρά από περιφερειακά έργα και κυρίως τη νέα είσοδο του Χειρουργικού Περιπτέρου, με υποδομές και για ΑΜΕΑ. 

Ένα έργο άρτιο από κάθε πλευρά, το οποίο θα βοηθήσει πολύ το υγειονομικό προσωπικό του Σωτηρία στην υλοποίηση της αποστολής του και φυσικά θα διευκολύνει τους ασθενείς. Γιατί οι γιατροί και οι νοσηλευτές μας, δίνουν εδώ και ενάμιση χρόνο έναν σκληρό καθημερινό αγώνα. Με σπουδαία αποτελέσματα. Είναι καθήκον όλων μας αυτό να το αναγνωρίζουμε εμπράκτως και να είμαστε δίπλα τους με κάθε τρόπο!