ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ

Σχέδιο και παρεμβάσεις για ασφάλεια στους δρόμους μας

Το κόστος των ανθρώπινων ζωών που χάνονται στους δρόμους της χώρας μας, είναι δυσβάστακτο για την κοινωνία μας. Γι’ αυτό και η οδική ασφάλεια αποτελεί κεντρικό πολιτικό στόχο της κυβέρνησής μας, αλλά και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Το Υπουργείο μας έχει εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο, καλά μελετημένο και ρεαλιστικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια, το οποίο μπορεί να φέρει αποτελέσματα. 

Στηρίζεται σε ένα τετράπτυχο:

  • Ασφαλείς δρόμοι 
  • Υπεύθυνοι οδηγοί 
  • Κυκλοφοριακή παιδεία 
  • Δίκαιοι κανόνες για όλους

 

Το σχέδιό μας υλοποιείται αφενός με νομοθετικές παρεμβάσεις και αφετέρου με στοχευμένες δράσεις βελτίωσης επικίνδυνων σημείων του οδικού δικτύου.

Νομοθετική πρόβλεψη

  • Στο διάστημα αυτό ολοκληρώνεται και έρχεται στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την οδική ασφάλεια, το οποίο διαμορφώνει ένα νέο περιβάλλον με σαφείς και αποτελεσματικούς κανόνες για όλους.
  • Προωθούνται επίσης ουσιώδεις αλλαγές στον ΚΟΚ, με στόχο και τη διαμόρφωση πιο υπεύθυνης οδηγικής συνείδησης.
  • Εστιάζουμε στην αναβάθμιση του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ), το λεγόμενο Point System, το οποίο προσαρμόζεται στη σύγχρονη πραγματικότητα.
  • Προγραμματίζουμε τη Σύνταξη Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030.

 

Επεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνες θέσεις σε όλη τη χώρα

  • Σχεδιάσαμε το Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας (Π.Ε.Β.Ο.Α.), συνολικού προϋπολογισμού 450 εκ.€, που χαρακτηρίστηκε έργο Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. 
  • Εντός του 2021 ξεκινά η σταδιακή δημοπράτηση των δράσεων ανά Περιφέρεια.
  • Από τις 7.000 επικίνδυνες θέσεις, οι 1.880 καταγράφηκαν στη νησιωτική χώρα. Εκτείνονται σε 600 χλμ.
  • Ως Φορέας Διαχείρισης των έργων του Προγράμματος, ορίστηκε η Εγνατία Οδός Α.Ε.

Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι επικίνδυνα γερασμένος. Ο μέσος όρος ηλικίας των Ι.Χ. είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. 

Επιλογή και προσπάθεια της κυβέρνησής μας είναι να δίνουμε κίνητρα για την ανανέωσή του, γιατί τα νέα αυτοκίνητα εκτός του ότι ρυπαίνουν λιγότερο, είναι κατά κανόνα και πολύ ασφαλέστερα.

Δίπλα στους συμπολίτες μας που δοκιμάζονται

Η ανάπτυξη δεν έχει νόημα, αν την ίδια ώρα μια σύγχρονη κοινωνία δεν στηρίζει τα μέλη της που βρίσκονται σε ανάγκη. Οι συμπολίτες μας που πλήττονται από φυσικές καταστροφές, δοκιμάζονται και χρειάζονται τη στήριξή μας. Είναι καθήκον μας να την προσφέρουμε και αυτό κάνουμε, όσο μπορούμε.

  • Η κυβέρνηση προχώρησε άμεσα στη δημιουργία της πλατφόρμας arogi.gov.gr, με τη συμβολή όλων των συναρμόδιων Υπουργείων -και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ως υπεύθυνου για την καταβολή αποζημιώσεων στεγαστικής συνδρομής και επιδότησης ενοικίου. 
  • Αντί οι πυρόπληκτοι συμπολίτες μας να ταλαιπωρούνται τρέχοντας από τη μία υπηρεσία στην άλλη, όπως γινόταν έως το πρόσφατο παρελθόν, εφαρμόζουμε την αρχή «ένα ποσό, μία πλατφόρμα, μία δήλωση». Και τα πρώτα ποσά καταβάλλονται άμεσα.
  • Ταυτόχρονα, στο Υπουργείο μας λειτούργησε σε καθημερινή βάση και τηλεφωνικό κέντρο (210-6509300), για οποιαδήποτε πληροφορία χρειάστηκαν οι πολίτες των οποίων επλήγη η περιουσία.
  • Οι μηχανικοί του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ξεκίνησαν αμέσως, ενώ έκαιγαν ακόμα οι φωτιές, τις αυτοψίες σε σπίτια, επαγγελματικούς χώρους και δημόσια κτίρια. Πάνω από  200 εξειδικευμένοι μηχανικοί της Γενικής Διεύθυνσης Φυσικών Καταστροφών, εργάστηκαν σκληρά υπό αντίξοες συνθήκες και πραγματοποίησαν χιλιάδες αυτοψίες -στην Αττική, την Ηλεία, τη Μεσσηνία, τη Γορτυνία, τη Φθιώτιδα και φυσικά στην Εύβοια- ώστε να ανοίξει γρήγορα ο δρόμος για να αποζημιωθούν οι άνθρωποι που έχασαν τις περιουσίες τους και να σταθούν ξανά στα πόδια τους.
  • Για την επόμενη μέρα, τα αντιπλημμυρικά έργα, αποτελούν βασική μας προτεραιότητα. Έχουμε ήδη εκπονήσει ένα πρόγραμμα αντιπλημμυρικών έργων ύψους σχεδόν 1,5 δισ. κυρίως σε Αττική και Εύβοια, που αφορούν στον πιο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Όσο για τα άμεσα αντιδιαβρωτικά και αντιπλημμυρικά έργα, τα έχει αναλάβει το υπουργείο Περιβάλλοντος.
  • Χορήγηση 106,5 εκ. ευρώ σε 19.163 φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις  μέσω έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης για τον Ιανό.
  • Αποκατάσταση ζημιών ύψους 143 εκ. ευρώ λόγω Ιανού στην περιοχή της Θεσσαλίας, στο οδικό δίκτυο μήκους 150 χιλιομέτρων και στο Κέντρο Υγείας στο Μουζάκι.
  • Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά η λύση του τροχόσπιτου για την κάλυψη των προσωρινών στεγαστικών αναγκών των σεισμοπλήκτων του σεισμού της Ελασσόνας.
  • Διενεργήθηκαν άμεσα από 157 μηχανικούς του Υπουργείου 5649 πρωτοβάθμιοι και 4768 δευτεροβάθμιοι έλεγχοι κτηρίων.
  • Για την κάλυψη των προσωρινών στεγαστικών αναγκών των σεισμοπλήκτων, διαθέσαμε στις πληγείσες περιοχές από τον σεισμό στην Ελασσόνα, 66 τροχόσπιτα , 127 οικίσκους και 22 οικίσκους για εκπαιδευτικές υποδομές.
  • Δόθηκε άμεση λύση για την κατασκευή νέου σύγχρονου σχολείου στο Δαμάσι που θα λειτουργήσει τη νέα σχολική χρονιά.
  • Για την ασφάλεια όλων, καθαρίσαμε οικόπεδα της περιοχής από εύφλεκτη ύλη και περισυλλέξαμε επικίνδυνα υλικά από δυσπρόσιτα σημεία. 
  • Δώσαμε επιδοτήσεις σε πάνω από 1.100 δικαιούχους. 
  • Έχουμε ολοκληρώσει επισκευές σε 245 κτίρια, ανακατασκευάζουμε άλλα 44, ενώ έχουν κατεδαφιστεί 254 που δεν έχρηζαν επισκευής. 
  • Απομακρύναμε τον επικίνδυνο αμίαντο και είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε οποιαδήποτε επιπλέον ανάλογη ανάγκη προκύψει.
  • Εμπροσθοβαρής αποζημίωση στεγαστικής συνδρομής για επισκευές και ανακατασκευές (50%-30%-20%).
  • Ανάληψη υποχρέωσης και κόστους κατεδάφισης από το Υπουργείο των κτηρίων χαρακτηρισμένων ως «ασύμφορα επισκευής» που βάρυνε τους ιδιώτες.
  • Αποδέσμευση αντικειμενικής αξίας ακινήτου από τη χορηγηθείσα στεγαστική συνδρομή για αυτοστέγαση.
  • Παράταση χορήγησης έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης σε πληγέντα φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις.
  • Υλοποιούμε έργα μέσω προγραμματικών συμβάσεων για την αποκατάσταση των οδικών υποδομών και των συνοδών τους υδραυλικών έργων στην Ανατολική Αττική, τη Δυτική Αττική και την Κορινθία. 
  • Ανταποκρινόμαστε σε δεκάδες αιτήματα Δήμων που έχουν υποστεί βλάβες λόγω φυσικών φαινομένων (π.χ. Κρήτη, Σάμο, Εύβοια, Χαλκιδική, Κορινθία, Θάσο, Καβάλα).

Καθημερινή μάχη για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας

Το επίπεδο των αστικών συγκοινωνιών μιας πόλης, αποτελεί ταυτοχρόνως δείκτη εκσυγχρονισμού, πολιτισμού και κοινωνικής ισορροπίας. Κι αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο στην εποχή μας, που η λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς έχει αποκτήσει κρισιμότητα και σε υγειονομικό επίπεδο.

Στην Αθήνα, οι αστικές συγκοινωνίες βελτιώνονται μέρα με τη μέρα, όμως ακόμα δεν έχουν φτάσει στο επίπεδο που αξίζει στην πόλη και τους πολίτες της. Η αλήθεια είναι ότι τις παραλάβαμε υπό διάλυση, όμως αυτό ποτέ δεν το χρησιμοποιήσαμε ως δικαιολογία. Δουλεύουμε συστηματικά, ώστε κάθε μέρα τα πράγματα να γίνονται έστω και λίγο καλύτερα. Είμαστε ίσως η μόνη χώρα στην Ευρώπη που εν μέσω πανδημίας κατάφερε να αυξήσει τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών στις μεγάλες πόλεις της.

Έτσι, σήμερα έχουμε καταφέρει να βγάζουμε 1.300 λεωφορεία στο δρόμο, από 850 που παραλάβαμε τον Ιούλιο του 2019, αύξηση πάνω από 50%.

Αυτό σημαίνει κάθε μέρα επιπλέον 3.000 δρομολόγια την ημέρα, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2020

Και συνεχίζουμε…

Το σχέδιό μας: 

  • Τι υλοποιήσαμε:
    1. Ανάταξη των υπαρχόντων οχημάτων. Αυξήσαμε τις δαπάνες συντήρησης κατά 200% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019. 
    2. Σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ στις περιφερειακές και ενδοδημοτικές διαδρομές. Έτσι επιτυγχάνουμε και πολύ πιο πυκνά δρομολόγια στην επιβαρυμένη κεντρικότερη ζώνη. Ενισχύσαμε άμεσα την ΟΣΥ με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση. 
    3. Προμήθεια 293 σύγχρονων λεωφορείων με leasing.
    4. 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. Με fast track διαδικασίες, τηρώντας όμως πλήρως τα κριτήρια προσλήψεων του ΑΣΕΠ.
  • Άμεσες ενέργειες : 
    1. Αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό.
    2. Αγορά 7 νέων σύγχρονων συρμών για τις Γραμμές 2 και 3.
    3. Διαγωνισμός για την προμήθεια 770 νέων λεωφορείων, σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον. 
  • Mεσοπρόθεσμα, θα προχωρήσει η προμήθεια επιπλέον 550 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων. 

Κάθε μέρα κινήσεις που κάνουν τη διαφορά 

  • Συνετή διαχείριση. Ο ΟΑΣΑ πριν την πανδημία κατάφερε να επιτύχει έσοδα 10% μεγαλύτερα από πέρσι. Σήμερα, βέβαια, υφίσταται τις βαρύτατες συνέπειες της κρίσης.
  • Ανασχεδιασμός δρομολογίων ΟΑΣΑ σε 3 φάσεις.
  • Αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στο Μετρό. Στο μέτρο του δυνατού. Ακόμα  δεν είμαστε ικανοποιημένοι, συνεχίζουμε την προσπάθεια.
  • Λειτουργία περισσότερων εκδοτηρίων σε σταθμούς του Μετρό. 
  • Ενώ έχουμε παραδώσει και 3 νέους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά και συνεχίζονται εντατικά οι εργασίες για άλλους 3.
  • Το Τραμ επέστρεψε στο Σύνταγμα και το Φάληρο. Δίνοντας άλλη μία επιλογή.
  • Και βέβαια, μειώσαμε ξανά τις τιμές εισιτηρίων και καρτών, που είχε αυξήσει η προηγούμενη κυβέρνηση.

Δίπλα στο επιβατικό κοινό με έξυπνες λύσεις:

  • Ενεργοποίηση του ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD APP για τη δυνατότητα φόρτισης της κάρτας online
  • Όλοι οι κάτοχοι μηνιαίων, 3μηνιαίων, 6μηνιαίων και ετήσιων καρτών οι οποίοι στο διάστημα της καραντίνας δεν χρησιμοποιούσαν την κάρτα τους, μετά τη λήξη των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων αποκόμισαν πίστωση ίσης αξίας.
  • Πρόκειται να δοθούν 2 μήνες δωρεάν μετακινήσεις στους εμβολιασμένους συμπολίτες μας.

7+1 κινήσεις για να σώσουμε τον ΟΑΣΘ

Το 2019 παραλάβαμε 235 λεωφορεία σε λειτουργία, ενώ κανονικά απαιτούνται 450-500. Στόλο μεγάλης ηλικίας και με σοβαρές φθορές. Το αποκορύφωμα, ακόμα κι η ύπαρξη του ΟΑΣΘ τελείωνε στις 3/12/19…

Τους πολίτες όμως δεν ενδιαφέρει ποιος φταίει για το παρελθόν, αλλά ποιος βρίσκει λύσεις για το μέλλον. Κάνουμε μια διαρκή διαχείριση κρίσης. Με 7+1 κινήσεις:

Καταργήσαμε τις διατάξεις περί ΑΣΥΘ που θα άφηναν την πόλη χωρίς αστικές συγκοινωνίες.

Προχωρήσαμε σε πάγωμα των οφειλών του προς το δημόσιο, ώστε να αναπνεύσει ο Οργανισμός. Και χρηματοδοτήσαμε τη λειτουργία του ΟΑΣΘ το 2019 με 50 εκατ. και το 2020 με άλλα 50 εκατ., συν 25 εκατ. για κοινωνική πολιτική.

Με συντήρηση και επισκευή οχημάτων που είχαν καταστεί ανενεργά.

Ήδη έχουν προστεθεί 120 σύγχρονα οχήματα που κυκλοφορούν στην πόλη. 

Προχωρήσαμε σε ανοιχτό διαγωνισμό προμήθειας με leasing άλλων 180 λεωφορείων. Τα λεωφορεία αυτά είναι ήδη στο δρόμο, ενώ σύντομα θα προστεθούν ακόμα 80.

Σήμερα κυκλοφορούν πάνω από 450, σύντομα θα είναι πάνω από 500. 

Με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και διαφανείς όρους. Διαγωνισμός που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα.

Το απλό εισιτήριο κοστίζει πλέον 0,90 ευρώ και η μηνιαία κάρτα 27 ευρώ. Μέτρο που ξεκίνησε ως προσωρινό, αλλά παρατείνεται για όσο είναι δυνατό.

Έχουμε ακόμα δρόμο μέχρι να φτάσουν οι συγκοινωνίες της πόλης στο επίπεδο που θέλουμε. Όμως με σχέδιο και συνέπεια θα τα καταφέρουμε. 

Σύγχρονα, πιο καθαρά αυτοκίνητα στους δρόμους της χώρας

Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι επικίνδυνα γερασμένος. Ενώ μεγάλο μέρος της παγκόσμιας ρύπανσης οφείλεται στα  αυτοκίνητα, στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας τους είναι από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. 

Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι «νεκροταφείο αυτοκινήτων». Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια.

Ολοκληρωμένο σχέδιο για «καθαρά» Ι.Χ. 

  • Κίνητρα για την αντικατάσταση πολλών από όσα κυκλοφορούν σήμερα με αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως επιτάσσει και η ευρωπαϊκή νομοθεσία. 
  • Νομοθετική ρύθμιση για την εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων με στόχο την ενημέρωση  του καταναλωτή για  τη  γνησιότητα και τη μη παραποίηση των διανυθέντων πραγματικών χιλιομέτρων του οχήματος.
  • Κίνητρα για την αγορά νέων, σύγχρονων, πιο καθαρών αυτοκινήτων. Μείωση των υπερβολικών δασμών.

Ανανέωση του στόλου των οδικών μέσων μεταφοράς 

  • Καθιέρωση ανώτατου ορίου ηλικίας 5 ετών για την εισαγωγή μεταχειρισμένων τουριστικών λεωφορείων, με σκοπό την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών και την μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. 
  • Εισαγωγή με τον ίδιο νόμο ανώτατου ηλικιακού περιορισμού ( 8 έτη) στα νεοεισερχόμενα λεωφορεία ανοικτού τύπου ( hop on- hop off) με σκοπό την μείωση ρύπων στον αστικό ιστό.

Σχέδιο και δράσεις για Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα

Σε μια εποχή που όλοι μας οφείλουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική αλλαγή και προωθούνται εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, αλλά και σε μια περίοδο που η οδική ασφάλεια αποτελεί κεντρικό εθνικό μας στόχο, αποφασίσαμε τον ανασχεδιασμό του θεσμικού πλαισίου για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας –τα λεγόμενα ΣΒΑΚ.

Γιατί αν καταφέρουμε να βελτιώσουμε την ποιότητα  των μετακινήσεων  και των μεταφορών μέσα στην πόλη, αυτό θα σημαίνει καλύτερη  ποιότητα αστικού περιβάλλοντος, περισσότερη οδική ασφάλεια και, άρα, ποιότητα ζωής. 

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, υποδομές για πεζή μετακίνηση και ποδηλασία μέσα στην πόλη, ορθολογική διαχείριση των ΙΧ οχημάτων, σύγχρονες εναλλακτικές μορφές μετακίνησης και μικροκινητικότητα, με σεβασμό και μέριμνα για το περιβάλλον, πρέπει να συνθέσουν το παζλ της Αστικής Κινητικότητας. Και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας αποτελούν ακριβώς αυτό! Τον τρόπο – το μέσο– για να συναρμολογηθεί αυτό το παζλ.

Με τη θεσμοθέτησή τους, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης προβλέπεται να καταρτίζουν σχέδια για την ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον κινητικότητα. Σκοπός είναι να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα των αστικών μεταφορών στην περιοχή ευθύνης τους, με την υλοποίηση έργων που θα αποσκοπούν στη: 

  • βελτίωση της οδικής ασφάλειας,
  • προώθηση της μικροκινητικότητας,
  • διευκόλυνση της ηλεκτροκίνησης, 
  • ανάπτυξη ευφυών συστημάτων μετακίνησης, 
  • ενίσχυση των δημόσιων συστημάτων μεταφοράς
  • και στη μέριμνα για προσβασιμότητα ΑμΕΑ. 

 

Είναι η πρώτη φορά που η κεντρική διοίκηση θεσπίζει ενιαίους κανόνες και συγκεκριμένες απαιτήσεις για την κατάρτιση αυτών των σχεδίων, στο πλαίσιο και των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Επιπλέον, για να προχωρήσουμε πιο γρήγορα, τυποποιείται η διαδικασία εξέτασης και έγκρισης των ΣΒΑΚ από τις υπηρεσίες του Υπουργείου. Ενώ θεσπίζεται η δυνατότητα εκπόνησης ειδικών αναπτυξιακών σχεδίων για δράσεις ΣΒΑΚ. 

Παράλληλα, σε όλη αυτή τη διαδικασία, καθορίζονται και συγκεκριμένες αρμοδιότητες για τους Δήμους, ενώ προβλέπεται με συγκεκριμένες δικλείδες και η ουσιαστική συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων μερών. Ώστε να διασφαλίσουμε ότι τα Σχέδια αυτά θα προχωρήσουν προς όφελος των πολιτών και των τοπικών κοινωνιών.

Στη μάχη κατά της πανδημίας, είμαστε όλοι μαζί

Η αντιμετώπιση της πανδημίας είναι μια μάχη διαρκής, που δεν επιτρέπει εφησυχασμούς. Πρέπει κάθε μέρα να δίνουμε όλοι τον καλύτερό μας εαυτό, να ακούμε τους ειδικούς επιστήμονες και να φερόμαστε με υπευθυνότητα. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει τη δική του συμβολή στην κοινή εθνική προσπάθεια.

Υπευθυνότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

  • Η Ελλάδα είναι ίσως η μόνη χώρα στην Ευρώπη που εν μέσω πανδημίας κατάφερε να αυξήσει τον στόλο των αστικών συγκοινωνιών στις μεγάλες πόλεις της. Σε όλη τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, προσπαθούμε η πυκνότητα των δρομολογίων να είναι η μεγαλύτερη δυνατή. 
  • Και τα δύο καλοκαίρια της κρίσης, εφαρμόστηκε θερινό πρόγραμμα με αυξημένα δρομολόγια. Το 2020 ο ΟΑΣΑ, ο ΟΣΥ και η ΣΤΑΣΥ προχώρησαν σε ανακλήσεις αδειών προσωπικού για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Φέτος, η αύξηση του προσωπικού σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ έδωσε τη δυνατότητα, ώστε το προσωπικό να προγραμματίσει κανονικά τη λήψη αδειών. 
  • Οι μάσκες στα ΜΜΜ είναι υποχρεωτικές. Οι περισσότεροι επιβάτες φέρονται υπεύθυνα. Η Αστυνομία επιτηρεί και είναι υπεύθυνη για την επιβολή προστίμου.
  • Οι συρμοί και τα οχήματα απολυμαίνονται καθημερινά, με έμφαση στα σημεία που οι επιβάτες ακουμπούν συστηματικά, δηλαδή τις μπάρες και τις χειρολαβές. 
  • Ως ελάχιστη ανταπόδοση στους πολίτες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ και έχουν εμβολιαστεί, τους προσφέρουμε 2 μήνες δωρεάν διαδρομές.

Μέτρα περιορισμού των πτήσεων που έρχονται από επιβαρυμένες επιδημιολογικά χώρες

  • Σε όλη τη διάρκεια της κρίσης, παρακολουθούμε διαρκώς την επιδημιολογική κατάσταση διεθνώς και προσαρμόζουμε σε αυτήν τις αποφάσεις μας για τις πτήσεις.
  • Τα αεροδρόμια είναι σε ετοιμότητα, ώστε να προσαρμόζονται άμεσα- ακόμα και εντός ωρών-στις αλλαγές των διαδικασιών που πρέπει να τηρούνται. 
  • Στο ξεκίνημα αυτής της μεγάλης υγειονομικής κρίσης, η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που διέκοψε τις πτήσεις από τη Βόρεια Ιταλία και άλλες επιβαρυμένες περιοχές, απόφαση που αποδείχτηκε ιδιαίτερα κρίσιμη.

Στήριξη του κλάδου των αερομεταφορών

  • Ο κλάδος των αερομεταφορών έχει εταιρείες που προσφέρουν πολλά στην ελληνική οικονομία. Είμαστε αποφασισμένοι να τον προστατεύσουμε και το αποδεικνύουμε εμπράκτως. 

 

Κοντά στον πολίτη τις μέρες της μεγάλης κρίσης

  • Παρατείναμε την ισχύ των αδειών οδήγησης και των δελτίων ΚΤΕΟ που έληγαν τις μέρες του lockdown.
  • Εκπονήσαμε επιχειρησιακό σχέδιο ώστε να μπορούν να λειτουργούν με βάρδιες κρίσιμες υπηρεσίες όπως είναι ο ΟΑΣΑ,  η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, η ΕΥΔΑΠ. 

Με σεβασμό στην ιστορία μας, αποκαθιστούμε ένα σπάνιο μνημείο

Το γεφύρι της Πλάκας, το οποίο θεωρούνταν το μεγαλύτερο μονότοξο γεφύρι των Βαλκανίων και το τρίτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη, έχει χαρακτηριστεί ως έργο τέχνης που χρήζει ειδικής προστασίας και έχει κηρυχθεί ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο. Χτίσθηκε το 1866 από τον Κωνσταντίνο Μπέκα, αρχιμάστορα από τα Πράμαντα. Γεφυρώνει τον ποταμό Άραχθο στη θέση «Πλάκα» του οικισμού Ραφταναίων, του Δήμου Βόρειων Τζουμέρκων της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων. Ένωνε για 150 χρόνια τις δύο όχθες του Αράχθου μέχρι που κατέρρευσε στις 2 Φεβρουαρίου 2015 στη διάρκεια μιας από τις «θεομηνίες» που πλήττουν συχνά τον άγριο ορεινό όγκο των Τζουμέρκων.

Η ανακατασκευή του αποτελεί ένα μοναδικό για την Ελλάδα τεχνικό έργο, πρωτοποριακό και δύσκολο. Το έργο έπρεπε: 

  • να προχωρήσει γρήγορα, ώστε να σωθεί το μη καταστραφέν τμήμα του, 
  • με εφαρμογή κατασκευαστικών μεθόδων που να επιτυγχάνουν τη μείωση της τρωτότητας της γέφυρας κατά την ένωση των σωζόμενων τμημάτων με τα νεοκατασκευασθέντα, 
  • και βέβαια να προσομοιάζει, κατά το δυνατόν, στην αυθεντική του αρχική μορφή.

Επιπλέον, το Σεπτέμβριο του 2019, διαπιστώθηκε η έντονη ρηγμάτωσή του και αποφασίστηκε η ενίσχυσή του με καθολική ενεμάτωση.

Η διαδικασία αποκατάστασης ήταν απαιτητική λόγω της ιδιαιτερότητας του έργου και της κρισιμότητας ως προς την τήρηση των αυστηρών χρονοδιαγραμμάτων. Το έργο ολοκληρώθηκε στον προβλεπόμενο χρόνο. Οι σεισμοί του Φεβρουαρίου και Μαρτίου του 2020 βρήκαν ευτυχώς τη νέα τοξωτή Γέφυρα της Πλάκας ολοκληρωμένη και πλήρως θωρακισμένη. 

Αξίζει να αναφερθεί ότι το νέο γεφύρι της Πλάκας αποφασίστηκε από την Επιτροπή παρακολούθησης της Προγραμματικής σύμβασης του έργου να προταθεί για βράβευση από την Europa Nostra (πανευρωπαϊκή ομοσπονδία μη κυβερνητικών οργανώσεων που αναγνωρίζεται σήμερα ως ο πιο αντιπροσωπευτικός οργανισμός κληρονομιάς στην Ευρώπη, με μέλη από περισσότερες από 40 χώρες και έδρα τη Χάγη).